יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, נשא הבוקר (רביעי) את הנאום הפותח בכנס ג'רוזלם פוסט, הנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. במסגרת דבריו, הבטיח בנט כי "נבטל את הוועדה למינוי שופטים", והוסיף: "כל פתק שהולך לפייגלין מקרב את הדחפור לבתי המתיישבים". כמו כן, נאומו של שר החינוך הופסק למספר דקות לאחר שמספר הורים לחולי צליאק פרצו לאולם ומחו נגדו. 



"אני רוצה לנצל ארבע דקות כדי להסביר לכם מה תקבלו אם תבחרו בימין החדש", אמר בנט בפתח דבריו. "אנחנו עכשיו על שישה וחצי מנדטים, מה שאני אומר יקרה אם נביא 10 מנדטים. אנחנו מבטיחים ומקיימים. הבטחתי להקטין כיתות, מה שלא עשו 70 שנה, ביצעתי, הבטחתי למנוע מדינה פלסטינית, ביצעתי, שחרור מחבלים, ביצעתי. סייעת שנייה, ביצעתי, קרטל האוניברסיטאות, הצלחתי.
לדבריו, "אנחנו לוקחים על עצמנו שלושה דברים - חושבים שאין מה לעשות מול חמאס, בורות של רמטכ"לים ושרי ביטחון טוענים שאין ביטחון. ההבטחה הראשונה - אם נקבל עשרה מנדטים, אהיה שר הביטחון ואחזיר את הביטחון לדרום. אני יודע מה צריך לעשות, עם התקפה אווירית קשה. לא נכניס חיילים אם אין צורך. נחזיר את הביטחון באופן קבוע, כדי שהאזרחים שם יוכלו לחיות".

"ההבטחה השנייה", המשיך השר, "היא שנבטל את הוועדה למינוי שופטים, שהשופטים בוחרים את עצמם במועדון סגור. זה יעבור לנבחרי הציבור, כמו בכל דמוקרטיה. שופטי בג"ץ לא מקבלים החלטות משפטיות, אלא ערכיות, והערכים - הציבור יחליט עליהם. אם יהיה לנו את הכוח, כמו שפירקתי את מונופול המלך, מונופול נשר, כמו שפירקתי את קרטל הגבינות הצהובות, שעולה היום 15 ש"ח במקום 30, אנחנו נטפל בלהעמיד את ההסתדרות במקומה הטבעי, שתפסיק לבלום את הכלכלה הישראלית, ואת הציבור הישראלי. נטפל בחמאס, בבג"ץ, ונעמיד את ההסתדרות במקומה ולהפסיק להחזיק בשבי את כלכלת ישראל".
תהיה מוכן לקבל פעולה של ראש ממשלה שממדר אותך כשר ביטחון?
"לפני שנתיים דרשתי לשנות את כל נהלי התפקוד של הקבינט, וזימנו את יעקב עמידרור שיוציא דוח מפורט. כל המחלוקות שיש לי עם נתניהו על הטיפול בחמאס, אני אומר שוב ושוב - אני מכיר אותו 13 שנה, משוכנע בכל ליבי שנתניהו לעולם לא יפגע בביטחון ישראל תמורת בצע כסף. מקצועית, אני לא מכיר את הנושא הספציפית, אני לא קונה את זה שהחלטות כאלה לא עוברות אצל כולם".

מלבד זאת, הוא גם תקף את יו"ר זהות, משה פייגלין, ואמר: "אני קורא לרוב מצביעי פייגלין, לצעירי הציונות הדתית. יש מאחורי פייגלין 6-8 אנשים משמאל ומימין. הוא כמו רפול. הוא הכניס אנשים כמו גונן שגב, ופירק לנו את הבית. כל פתק שהולך לפייגלין, זה מקרב את הדחפור לבית שלכם. זאת תהיה הצבעת חרטה".