יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, התייחס הבוקר (רביעי) בכנס הבחירות של ג'רוזלם פוסט, הנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, לקמפיין מפלגתו המאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגזענות, וטען כי "הגענו למצב שבו חמאס מרתיע אותנו". מלבד זאת, אמר יו"ר מפלגת השמאל כי "אני לא מצליח להבין איך יש לו זמן לקנות ולמכור חברות כראש ממשלה, לא ראיתי דבר כזה".



לדברי גבאי, "במאי 2016 התפטרתי מהממשלה במקום המינוי של ליברמן, והמשימה שלי מאז היא להחליף את הממשלה, כי הממשלה הזאת מובילה אותנו למקומות לא טובים. היא לא עוסקת בחיים של אנשים. אני מסתובב ומקשיב לציבור מאז, לשמוע על המצוקות והפתרונות, להפעיל צוותים מתוך ומחוץ למפלגה, והכנו תוכניות מעשיות. לא מצע. לא כתבנו מצע, הכנו תוכניות אמיתיות מה צריך לעשות בדרום, לקדם את השלום, תחבורה, בריאות, חינוך ודיור, שיוויון".



"בנינו תשתיות למפלגת העבודה, סידרנו דברים, כולל מפקד החברים, והתוצאה היא שהצלחנו לבחור את הנבחרת הכי טובה בישראל", קבע יו"ר העבודה. "אנחנו מגיעים כמפלגה הכי רצינית בישראל, גם עם נבחרת טובה, עם תוכניות אמיתיות ומה פחות חשוב. על זה אני מאוד מאוד גאה".



"בסופו של דבר", המשיך גבאי, "כשקמות מפלגות לזמן קצר, בעיניי יש ערך למפלגות עם עמדות ברורות. לפני שנתיים אמרו שאין לנו עמדות, והיום אנחנו מגיעים עם התחייבויות ברורות. אנחנו מאמינים בשינוי. צריך מחיר פוליטי. אנחנו מקווים שמחנה השינוי יחולל את השינוי, אבל אם לא, אנחנו לא נשב עם נתניהו. אנחנו מוכנים לשלם את המחיר הפוליטי ולא לשבת עם נתניהו. מדברים על הכרת הטוב - הציבור צריך ואני מאמין שהוא יוקיר הכרת הטוב לנבחרת הזאת. איציק שמולי, סתיו, שלי, טל רוסו, אנחנו מאמינים שהדברים יבואו לידי ביטוי בבחירות הקרובות".






אתם מתמקדים ב"גזענות" של נתניהו, וראיתם אותו בשוק התקווה. איך אתה מסביר את חוסר ההתאמה?
"אני אומר את האמת שלי, מה לעשות. מירי רגב לא הוכנסה לתמונה של הגברים האשכנזים, והיא הסבירה בטלוויזיה שזה בגלל שהיא מזרחית. אז שאני אשתוק על זה? אנחנו יודעים מה הוא עושה בכל מערכת בחירות, הוא מחפש את הגזען התורן. עכשיו אנחנו באנו ואמרנו - אתה הגזען. אדון נתניהו אמר שהחיילים של גולני הם טובים כל עוד יש להם קצינים לבנים, הוא אמר את זה. הקמפיין שלנו עוסק במפלגת העבודה, בתוכניות שלנו, אנחנו מדברים על זה כל הזמן. יש לנו תוכניות אמיתיות. בזה אנחנו מתמקדים".

המצע שלכם ושל מרצ הוא אותו דבר. 
"כבודה של מרצ במקומה מונח, לאף מפלגה אין תוכניות, יש מצעים. אנחנו שמנו תוכניות איך לעשות את זה. דיור, בריאות. אני בבריאות, אני הייתי באופן אישי ב-20 בתי חולים במדינת ישראל. בכל מקום שעתיים שלוש. איזה איש ציבור עשה את זה?".

בהתייחס למתווה הגז, אמר: "הייתי שר בממשלה, ראיתי את מתווה הגז מקרוב, נלחמתי בו, שילמתי מחיר ציבורי מול המפלגה שלי ומול הממשלה. שודדים את הציבור במתווה הגז. רק אתמול מה שמענו? שחברת החשמל, שהלכה לתהליך בוררות, וזכתה לקבל שני מיליארד ממצרים, היא מוותרת על זה בתמורה לזה שנמכור גז למצרים. אנחנו נשלם כצרכנים עוד 1.7 מילארד דולר בשביל שייקחו מאיתנו גז. זה חוסר רצון להילחם למען הציבור".

נתניהו אומר - אני אמצה תהליכים מדיניים לפני מבצע צבאי. מה אתם מציעים?
"אנחנו קודם כל, אחרי עשור נתניהו, מסיימים עם חמאס חזק ומרתיע אותנו בעזה, עם האיראנים בסוריה, עם מצב ביטחוני הרבה פחות טוב ממה שהתחלנו. אנחנו לא ממליצים על מכה יותר חזקה. אנחנו המלצנו בתוכנית המדינית שלנו שהתפקיד שלנו זה ליצור מצב שעזה תהיה נורמלית, עם ביוב, מים וחשמל. כשהאזרחים חזקים - החמאס חלש, כשהאזרחים חלשים, חמאס חזק".

בתוך כך, הוא תקף בחריפות את רה"מ, ואמר כי "אני לא מצליח להבין איך יש לו זמן לקנות ולמכור חברות כראש ממשלה, לא ראיתי דבר כזה. הוא שינה גרסאות כמו שאתה מחליף גרביים. כשראש ממשלה אומר שיש סוד מהרמטכ"ל, מראש המוסד, משר הביטחון, אתה לא מאמין לו, אתה יודע שאתה מסתיר משהו שקשור במניות שלו".