יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, התייחס הבוקר (רביעי) בכנס ג'רוזלם פוסט, הנערך בתל אביב, לסקרים המחמיאים, ואמר כי הוא לא יודע עדיין על מי ימליץ לראשות הממשלה: "תלוי מי יציע יותר. שני הצדדים יצרו איתנו מגע ואנחנו מכבדים את כל מי שפונה אלינו. אנחנו לא בכיס של אף אחד". את דבריו חתם באומרו כי "אני לא רוצה לבנות את בית המקדש בעוד שנתיים, אלא עכשיו".


"נדמה לי שהסיפור הגדול של זהות לא נמצא במקום הפוליטי", הבהיר פייגלין. "הסיפור הגדול הוא שלפני יומיים אני מוצא את עצמי מתרוצץ ונותן הרצאות, מגיע לקרית גת, לדבר בפני קהל. אולם מלא, שמאוד מזכיר לי את תקופתי בליכוד. אותו סגנון, אותו חתך אנושי, מסביר להם על השוק החופשי, השוברים בחינוך, הפרדת דת ומדינה, ואז אני מסתכל בלו"ז, נגמר, סלפי, חתימה והולך למפגש הבא, ומגיע לקיבוץ רבדים. מברר מה זה הקיבוץ הזה, ומגלה שהוא של השומר הצעיר. התעקשו שאגיע, חדר אוכל מלא, אותה כמות אנשים של קרית גת. חשבתי שאני אותקף שם ואצטרך להילחם, ויריבו איתי. התכוננתי למשהו לא נעים. ממש לא, שואלים אותי על כלכלה, על שוק חופשי. מה קורה פה?".
משה פייגלין בכנס הג'רוזלם פוסט


לדבריו, "זהות מאתחלת את השפה הפוליטית בישראל. זה ששמעתי מקודם שצריך למנוע אותו. אנחנו עושים את זה הפוך. לא באמצעות טשטוש האידיאולוגיה, לא באמצעות התקבצות של אותו חור שחור של שום דבר במרכז. בדיוק הפוך. שמים על השולחן את הכל, אבל בהבדל אחד - במקום לפרוס את הבאגט הלאומי לאורך, ימין קיצוני, מתון, מרכז, שמאל, בצורה שכל פלח מזהה את עצמו על בסיס שלילת האחר, ואז יש מקום לכולם. לשוק החופשי, להראות איך אפשר לחיות פה הרבה יותר טוב. צריך שכל צעיר בישראל חושב על רילוקיישן, כי הוא רוצה לחיות פה ולא לשרוד כאן".

לא חסכת בהתבטאויות על הקהילה הגאה. אתה שואף לשנות את מערכת החינוך - איך תיצור סביבה בטוחה לקהילה?
"חלילה וחס מי שמרגיש מאוים בגלל הנטייה המינית שלו, שלא יקרה. נעשה סקר ע"י אגודות הלהט"ב ונשאלו איך מתכוונים להצביע, וקיבלנו שישה אחוז. כלומר שמסע ההשמצות לא באמת מחלחל. הם מבינים את האג'נדה. הם יזכו למדינה שיקבלו יותר ממה שהם מקבלים היום, אבל לא את כל מה שהם רוצים. יהיה חופש הצבעה בנושא במפלגה שלנו".
 
כשנשאל על מי ימליץ לראשות הממשלה, אמר: "אני לא יודע על מי אני ממליץ. מי שיציע יותר, יקבל את ההמלצה. שבעה מנדטים זה לשון מאזניים. אם אכן זהות תהיה לשון מאזניים, זאת תהיה הפעם הראשונה שזה יקרה למען עם ישראל, ולא למען סקטור מסוים. שני הצדדים יצרו מגע, אנחנו מדברים עם כולם. לא בכיס של אף אחד. לא סגרנו עם אף אחד".

על מדיניות הכלכלה החופשית והשפעתה על העניים, אמר: "כוח הקנייה שלהם יגדל, עם 100 ש"ח הם ייצאו מהסופר עם עגלה יותר מלאה. המצרכים הבסיסיים, שאליהם הולכת רוב ההכנסה, יהיו יותר זולים, ואז נוזיל, על חשבון הפרוטקציורים משמאל ומימין, ניסנקורן וחיים כץ. אחרי שגרמת לכך שהקוטג' הישראלי עולה בלונדון עולה יותר בישראל מאשר בלונדון, אז אני רוצה שהעניים יקבלו את מה שהם מקבלים היום, ועוד יותר".

בנושא הצבאי אמר: "מי שרוצה לדעת מה עמדתי, יש 344 עמודי מצע. לגבי מספרי ההרוגים בצה"ל - הגורם מספר 1, זאת התאגדות. מודל הצבא של זהות הוא שצה"ל מגייס אנשים שהוא לא צריך לגייס. כחבר בוועדת חוץ וביטחון, התנגדתי נמרצות לכניסה לעזה בצוק איתן כי לא ראיתי מטרה. הגיעו הצמרת הצבאית, ולכן התנגדתי. גם היום אני מתנגד באופן נחרץ לכניסה לעזה, אין להם מושג איך אין להם שום אסטרטגיה, נגיע לחצות ונראה מה נעשה. כשאין אסטרטגיה, לא אסכן חייל אחד".