יו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי-אבקסיס, הכריזה היום (רביעי) בכנס הבחירות של ג'רוזלם פוסט, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, כי "גשר תכריע מי תרכיב את הממשלה הבאה - אני יודעת את זה, המצביעים יודעים את זה, והמפלגות הגדולות יודעות את זה - וחוששות מזה".

"הסיבה שהן חוששות", לדבריה, "זה בגלל שאנחנו פוליטיקאים אחרים. גשר משחקת את המשחק אחרת. זה בכגלל שאנחנו לפני שנגיע למו"מ נבוא ללא משוא פנים, אנחנו לא בכיס של אף אחד. לא ימין ולא שמאל".

"כאשר אתה מקבל 2.9 או 3, רושמים לך אפס", זעמה יו"ר גשר. "האמינו לי, כמעט ארבעה מנדטים זה לא אפס, אנחנו עוברים ואנחנו נהיה בפנים, השאלה היא רק כמה. כל מי שמאמין גשר יצביע גשר, נגיע גם למספר דו ספרתי. יוצרים כאן פייק ניוז ומציאות מדומה, אומרים שתלכו עם הזרם, עם העדר, ותהפוך להיות פיון קטן, כי המפלגות הקטנות מתביישים בחלק גדול מהציבור. כאשר עומדת שרה במדינת ישראל ואומרת הסקרים אומרים לנו שנשים, מזרחיים וערבים הם לא אלקטורט, בתור אישה מזרחית אני לא מעניינת? אז על מה יש לדבר? 52 אחוזים מהמדינה הם לא אלקטורט? האוכלוסיה הערבית היא לא אזרחית".
לדבריה, "כשבחרתי את הרשימה לא בדקתי מאיפה הם עלו לארץ ישראל, או כמה דורות הם נמצאים כאן. הם פסיפס של אנשים שבאו מהאוכלוסיה הישראלית. לא לכל הנציגויות מצאנו מקום, אנחנו מכירים את המוגבלויות שלנו, אבל בסופו של דבר אנחנו רואים את הפייק ניוז. הגשתי עתירה ליו"ר ועדת הבחירות שעל כך שלא ארוץ לבד ושארוץ עם בני גנץ. תיזהרו במה שמוכרים לכם. זה רק האסטרטג שנלחם מלחמות קודש איך למחוץ את היריב. אנחנו נהיה הפתעת הבחירות, והסוקרים יהיו אולי מחוסרי עבודה בפעם הבאה".

התאכזבת מאוד מבני גנץ. האם מאז היתה שיחה ביניכם או מגעים? היית צריכה להיות יותר סבלנית איתו?
"לא היה כלום מאז. נורא קל להגיד שאישה היא לא רציונלית או שהיא במחזור. אנשים חושבים שמשהו פה היה פזיז מבחינתי. הגעתי לשיחות האלה, שהם יזמו, מתוך  בגרות פוליטית גדולה מאוד, כשהיה שחקן פוליטי חדש. עיתונאים ובשטח רצו לראות חיבור בינינו. ישבתי לראות אם יש משהו במכנה המשותף. מבחינת מיקום, זאת לא היתה בעיה. מיד הציעו לי את המקום השני. כשרציתי להגיע לעומק הדברים, ולקדם תוכניות עבודה, איפה הנושאים החברתיים בפועל, זה היה קצת מוזר. הוא שואף להיות ראש ממשלה ולא עובר את היועצים שלו. כשבנאדם לא יודע לא רק לא לעמוד במילתו, יושב איתי שלוש וחצי שעות בזמן שהחבר'ה שלו מנהלים מו"מ מתחת לאף שלי עם יאיר לפיד. תהליך ההדחה קובע בצורה חד משמעית שאני לא יכולה להתחבר למפלגה שקיימת במערכת בחירות, ואפילו לא להתארגנות של מספר מפלגות, והבנאדם משקר אותי במשך שעות בארבע עיניים. הוא נפל במבחן האמינות שלי. גם מבחן האמינות של נתניהו לא מי יודע מה. אני אנהל עם שניהם מו"מ ולהשיג את המקסימום".

האם תשבי עם יהדות התורה, שלא עומדת בעקרונות שלך, או ש"ס, שלא מייצגת את הציבור האשכנזי?
"אסכים לשבת עם החרדים. ידענו לשתף פעולה למרות עמדות מסוימות של אנשים אחרים. יש הרבה פוטנציאל באוכלוסיה החרדית שלא רוצים להישאר בעוני. אבל הן עובדות בתת תנאים. קחו את ההייטק לדוגמא. הן עובדות בתת תנאים, לעומת החילוניות, הן קהל שבוי כי הן לא יכולות לעשות משהו אחר עכשיו".