בזמן שבימין החדש כוססים ציפורנים ומחכים לתוצאות הרשמיות של ועדת הבחירות המרכזיות שיקבעו האם הצליחו לעבור בעזרת המעטפות הכפולות את אחוז החסימה. במפלגת איחוד מפלגות הימין, ממנה פרשו שקד ובנט על מנת להקים את הימין החדש, תוך שהם מעוררים ביקורת רבה בקרב חברי הכנסת של המפלגה וכפי שהראו תוצאות הבחירות, כנראה גם בקרב מצביעיהם האפשריים, התעורר לו עימות בין שני מובילי המפלגה לגבי היחס למצבה העגום של הימין החדש. 



ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר כי "‏אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות". מנגד יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ אמר כי "בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת להודעה רשמית מטעם ועדת הבחירות".



מיד לאחר מכן פרסם סמוטריץ' ציוץ נוסף. "שיהיה ברור: גוש ימין גדול, ובתוכו עוד ארבעה מנדטים לימין האידיאולוגי שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת, ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה! מי שאומר אחרת הוא פשוט פוליטיקאי קטן ואגואיסט".



בראיון לכאן ב' הוסיף סמוטריץ' כי "אני מתעסק כרגע במצב הנוכחי. צריך לוודא שאין פה תרגילים שמייצרים תמונה אחרת ממה שהציבור רצה. כבר עכשיו יש הבדלים בין הציבור לבין המפה הפוליטית. מסתובבים שם מאות אנשים. היו כבר זיופים אני לא ממציא את הגלגל. אני לא רומז שמישהו בועדת הבחירות המרכזית רוצה להסית תוצאות, אבל יכולים להיות מספיק אנשים שרוצים להוסיף קולות למרצ ולא לנו. יש לך אנשים שם שנמצאים בספירה כולם יכולים להיכנס ובלי שישימו לב מושכים איזה מעטפה מקלפי שיש בו הרבה קולות ימין. אלו סוגיות מאד מהותיות". 
 
אני לא חושש כי לפעמים מנדט לכאן ומנדט לכאן, האם 140 אלף קולות ימין ייזרקו לפח ויילכו לשמאל, זה משהו שחייבים לוודא שמתבצע בצורה הכי מדויקת בתום לב ולא חלילה לא בתום לב. לא ביקשנו לפסול את הועדה המרכזית לבחירות אנחנו רוצות שהתוצאה הדמוקרטית תשקף את המציאות. אני הייתי שם כמה וכמה שעות אתמול וראיתי איך זה נראה עם הוכחות עם הבדלים בין הפרוטוקלים ולבין מה שנרשם אח"כ בוועדת הבחירות. אנחנו מדברים על 11 אלף קלפיות. בסוף, אפשר לטעות בספירה ובמה שרושמים בפרוטוקול ומשם לטבלה וצריך לעשות את זה בצורה מסודרת. כרגע אנחנו מדברים על מאות קולות בודדים וזה מאד משמעותי ליכולת של ממשלה טובה להמשיך בהמשך. צריך להקפיד בעניין הזה. 
 
לגבי בנט ושקד אמר סמוטריץ' כי "אני כועס עליהם, אז מה. יש לי בהחלט ביקורת על הצעד שבנט ושקד עשו. הם יודעים את זה עכשיו מה שמעניין אותנו זה מה שטוב לעם ישראל וכרגע מה שחשוב זה שהגוש הימין יהיה עוד יותר גדול. מה שחשוב זה מה טוב לעם ישראל".
 
לאחר ההתבטאויות של השניים אמר גורם באיחוד הלאומי, מפלגתו של סמוטריץ' כי "הלוואי שיכולנו לנעול את הרב פרץ במטה לכל אורך הקמפיין".

 
מאוחר יותר פרסם סמוטריץ' ציוץ נוסף בניסיון להנמיך את הלהבות. "אני ראה שבזמן שאני מדליק אש בתנור לאפיית מצות יש מי שנהנים להדליק מדורה של מחלוקת בין הרב רפי לביני", כתב, "חבר'ה תרגיעו. לא היה ולא נברא. הרב רפי ואני דיברנו ואנחנו מסכימים במאה אחוז על הצורך לבחון אי סדרים בספירת הקולות ולעשות הכל כדי שהימין החדש ייכנס לכנסת. אפשר לעבור הלאה".