סיעת כחול לבן, באמצעות באי כוחה, עורכי הדין ערן מרינברג ושמעון בראון, פנתה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יאסור על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות שגרירי קבע חדשים באו״ם ובמצרים במהלך תקופת הבחירות. זאת על רקע דיווחים כי נתניהו מתכוון למנות את השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו״ם ואת השר איוב קרא לתפקיד שגריר ישראל במצרים. 
במכתב שנשלח אחר הצהריים למנדלבליט, טוענים עורכי הדין של כחול לבן כי בהתאם לפסיקות בית המשפט העליון והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ממשלת מעבר והעומד בראשה אינם רשאים לבצע בתקופת בחירות מינויים פוליטיים מובהקים לשתיים מהמשרות החשובות ביותר בשירות החוץ. 
במכתב מציינים באי כוחם של כחול לבן כי הניסיון למנות את ארדן וקרא לשגרירים בעת הזו ״מעלה חשד כבד כי עסקינן במינויים פוליטיים שנועדו לפתור לראש הממשלה בעיות פנימיות ובכל מקרה מציב את הממשלה הבאה בפני עובדה מוגמרת״.  


כזכור על פי דיווח אתמול בחדשות 13, נתניהו דוחף למינויו של שר התקשורת איוב קרא לתפקיד שגריר ישראל בקהיר, מצרים. על פי הדיווח, נערכה גם בדיקה משפטית על מנת לבדוק את היתכנות המינוי, בין היתר בנציבות שירות המדינה.
 
על פי פרסום נוסף, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, קיים פגישה חשאית עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כשעל הפרק היה מינויו לשגריר באו"ם במקומו של דני דנון, שיסיים את כהונתו בתפקיד בקרוב. כיוון שמדובר בממשלת מעבר, לא היה ברור האם ניתן יהיה למנות מינויים פוליטי לתפקיד, וארדן הציג את השאלה הזו למנדלבליט - שהשיב כי עקב הנסיבות הייחודיות והעובדה שדנון מפנה את התפקיד בעוד כמה שבועות, לא צפויה להיות בעיה להעביר את המינוי.