בצל המתיחות בבית היהודי, על רקע החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות את חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) לשר המשפטים, למרות רצונו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להתמנות לתפקיד, הבהיר הבוקר (חמישי) יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, כי "אני וסמוטריץ' נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד". 



"בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף ניסיונות לפצל את אחדות המחנה", כתב פרץ בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך".


לאחר הכרזתו של נתניהו אמש, במפלגת איחוד הימין החל להתחמם הקרב על תיק החינוך פרץ ליו"ר איחוד הלאומי, ובסביבתו של פרץ הגיבו לביקורת שהטיח סמוטריץ' מוקדם יותר בראש הממשלה, כשאמר כי במפלגה יסיקו מסקנות וציינו כי יו"ר הבית היהודי הוא זה שיהיה שר החינוך הבא.

"יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, יקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ", אמרו גורמים בבית היהודי, שהסבירו: "הבחירה הראשונה היא של רה"מ והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית". 
 
מוקדם יותר, סמוטריץ', שראה עצמו כמועמד לתפקיד, איחל הצלחה לאוחנה, אך גם מתח ביקורת על יחסו של ראש הממשלה לציונות הדתית. "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים", אמר סמוטריץ'.