בצל החיבור בין מפלגות העבודה וגשר, ולאחר ששרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הודיעה כי היא זו שתוביל את מפלגת הימין החדש בבחירות, פורסמו הערב (ראשון) סקרים חדשים במהדורות החדשות של ערוץ 12 וכאן 11, אשר צופים כי שתי המפלגות מרוויחות מהמהלכים האחרונים. התוצאה המפתיעה ביותר עולה מסקר חדשות 12, שבוצע לפני הודעתה של שקד, שחוזה כי אם שרת המשפטים לשעבר תעמוד בראש מפלגת הימין המאוחדת, כולל עוצמה יהודית, היא תזכה ל-13 מנדטים.



לפי הסקר, המפלגה הגדולה היא הליכוד עם 30 מנדטים, כשמיד אחריה כחול-לבן עם 29 בלבד, בעוד שלמקום השלישי מגיעה הרשימה המשותפת, אם אכן תוקם, עם 11 מנדטים.


ישראל ביתנו ממשיכה לשמור על כוחה עם 9 מנדטים, ומקדימה את המפלגות החרדיות, יהדות התורה (8) וש"ס (7), כאשר את הרשימה סוגרות העבודה-גשר עם 7 מנדטים, הימין החדש עם 6 (כאשר שקד ובנט עומדים בראשה), איחוד מפלגות הימין עם 5, ומרצ שזוכה, בדומה לישראל דמוקרטית, ל-4 מנדטים. תמונת הגושים, כפי שעולה מהמדגם, היא שגוש הימין זוכה ל-56 מנדטים לעומת 55 לגוש השמאל+ערבים, כאשר ישראל ביתנו ממשיכה להוות את לשון המאזניים עם 9 מנדטים, כאמור. 



לוי-אבקסיס ופרץ. העבודה מתחזקת. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
לוי-אבקסיס ופרץ. העבודה מתחזקת. צילום: רועי אלימה, פלאש 90

במקרה שבו שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין, כולל עוצמה יהודית, כפי שצוין, תזכה הרשימה בראשותה ל-13 מנדטים. במקרה כזה המפלגה הגדולה ביותר תהיה כחול-לבן עם 29 מנדטים, לעומת הליכוד עם 28 בלבד.

סקר כאן 11: העבודה מתחזקת, ברק נשאר בחוץ

בסקר כאן 11, לעומת זאת, המרוויחה הגדולה מההתפתחויות האחרונות היא מפלגת העבודה, שעולה ל-8 מנדטים, בעוד שמפלגת ישראל דמוקרטית לא עוברת את אחוז החסימה. 
 
מהסקר עולה כי הליכוד וכחול-לבן נמצאות, כל אחת מהן, עם 30 מנדטים והן המפלגות הגדולות ביותר. ישראל ביתנו, לפי המדגם, היא זו שתקבע את גורל הממשלה הבאה, כאשר היא זוכה ל-10 מנדטים, בדומה לרשימה המשותפת. 
 
בהמשך הרשימה נמצאות העבודה, יהדות התורה ומפלגת הימין החדש עם 8 מנדטים לכל אחת מהן, ואחריהן ש"ס (7), מרצ (5) ואיחוד מפלגות הימין (4). מפלגתו של ברק, כאמור, לא עוברת את אחוז החסימה, בדומה למפלגת זהות.