לפי הסקרים האחרונים נראה כי לשון המאזניים בבחירות הקרובות יהיו אביגדור ליברמן ומפלגתו "ישראל ביתנו". הערב (שלישי) התראיין ליברמן לאריה אלדד ובן כספית ב-103FM והמשיך להצהיר כי הוא יישב אך ורק בממשלה רחבה וליברלית. כמו כן, הוא התייחס לאיום החמאס בעזה ואף העביר ביקורת על תפקודו של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו: "היום שב"כ עצר פיגוע בתוך ירושלים, זה רק מוכיח שהכסף שמעבירה הממשלה עובר לארגוני טרור שמבקשים להוציא פיגועים בתוך ישראל. ראש הממשלה לקח את בעיית עזה והפך אותה לאיום אסטרטגי – הפעלת אלימות משתלמת להם, הם משיגים כוח. ולחמאס בקצב ייצור של רקטות שמגיעות עד חדרה, בכל לילה הם עושים ניסויים לעבר הים. חמאס יקבל רוב של 70% הוא בונה תשתית ומשתלט על איו"ש". 

כשאתה היית שר הביטחון, כמה הם עשו? רקטה אחת ליום?
אני לא אפשרתי אלא להיפך – צמצמתי ולחצתי. וכשאישרו להעביר 15 מיליון דולר לחמאס אני התפטרתי. היכולת של חמאס בזמן שלי הייתה משהו אחר לגמרי, היום יש הרבה יותר רקטות עם טווח הרבה יותר רחוק, יכולת דיוק טובה יותר. לאט לאט זה יהווה איום אמיתי, ויתקרב ליכולת של חיזבאללה. באותן שנתיים וחצי שהייתי שר ביטחון ניסיתי להוביל קו אחר. 

ליברמן התייחס גם לטענה כי כחול לבן הכריזו שבעימות הבא הם יכריעו את החמאס אמר "לעשות כל הזמן אותו דבר זאת הגדרה של טיפשות. לי יש תכנית סדורה, עזה היא טסט קייס יותר קל מאיו"ש. בתוך עזה אין יהודים, להבדיל מאיו"ש. לעזה יש גישה לעולם החיצון דרך חוף הים והם יכולים לתפקד. עזה גם כלואה בין מצרים לבין ישראל"


היית מקים להם פיילוט של מדינה קטנה? מי ישלוט שם?
"צריך למגר את הטרור בעזה, לא הכול צריך לומר בתקשורת. יש תשובות טובות ותוכנית סדורה. לכל טרור יש שלוש מקורות – אידיאולוגי, פיננסי ומבצעי. יש מספיק אנשים שפויים שחיים בתוך עזה ורוצים חיים טובים לילדיהם, רוצים לנסוע בעולם ולהבטיח לעצמם תעסוקה. יש תכנית שאפשר ליישם אותה ובשבילה צריך חזון. מה יהיה בסוף עזה? אי אפשר לקנות שקט לטווח קצר".

 
אתה ידעת לאיזה מהומה יגרום מה שאמרת בפגוש את העיתונות, על אדלשטיין? ידעת שזה יביא להצהרת אמונים?
"זה יכול לקרות רק במקרה. אנשים קפצו מבלי להבין את העיקר – אי אפשר ללכת לבחירות שוב, נתניהו קיבל שתי הזדמנויות ולא הצליח אבל במקום להעביר את המנדט הוא החליט ללכת לבחירות החדשות. אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, כולם ירצו שמישהו אחר ינסה, צריך לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה. המטרה שלי בבחירות האלה היא להקים ממשלה לאומית וליברלית, אני מקווה להגיע לתוצאה שלא יוכלו להקים ממשלה בלעדיי. אין לי אשליה אבל גם אין לי בטחונות, תפקידי להשתדל". 
 
מה יקרה אם נתניהו יקבל 2 מנדטים יותר והוא יקרא לכחול לבן שיסרבו לו ואז הוא יציע לך רוטציה?
"אני לא מצטרף לממשלה צרה, זאת צרה גדולה למדינת ישראל. המדינה זקוקה לממשלה רחבה, לא אצטרף בעד שום רוטציה או שום חוק לממשלה צרה. לכחול לבן יימצא הפטנט, הם יקבלו חופש הצבעה לגבי החסינות והכול יבוא על מקומו".
 
זאת אומרת כחול לבן אכן יצטרפו?
"אני יכול לדבר רק על עצמי. אם הם ימצאו נוסחה בראשות נתניהו – אני לא פוסל. הראשון שיתחייב להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה בלי משיחיים ובלי חרדים – אני בפנים".