עימות חזיתי: יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, קרא היום (שבת) למספר 10 במחנה הדמוקרטי, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, להסיר את מועמדותו בעקבות ציוץ של ברק, בו כתב: "ארדן, פתח תקווה זה לא אום אל חיראן, לאזרחים מותר להפגין". מאוחר יותר ברק פרסם הבהרה לדבריו, והסביר: "אין צורך לסייע לנתניהו ללבות שנאה. גם עודה יודע היטב. אי ההבנה של הניסוח הובהרה: ׳באום אל חיראן טויחה החקירה. לא ניתן שזה יקרה שוב׳".



בסרטון שפרסם, אמר עודה: "ברק, גם באום אל חיראן מותר להפגין. תשע עשרה שנים עברו מאז שהיית אחראי להרג של שלושה עשר אזרחים ערבים בגלל שיצאו לרחובות. תשעה עשרה שנים מאז שבגדת בקולותיהם של מאות אלפי בוחרים ערבים שהצביעו עבורך בבחירות הישירות מול נתניהו. למדנו בדרך הקשה שיש דברים יותר חשובים מפוליטיקת רק לא ביבי".

בתוך כך, הוא התייחס גם להתנצלות של ברק על אירועי אוקטובר 2000, ואמר כי "כבר ראינו את ההתנצלות בחירות הצינית שלך למזרחים, אחריות אמיתית היא לרדת מהבמה הציבורית. בשביל להחליף את ממשלת הימין ולהילחם על עתיד של שותפות, צריך להשאיר אותך בעבר".



ח"כ אמטאנס שחאדה, הצטרף לדברי עודה, ומסר: "למרות ניסיונותיו הנואשים של ברק לכסות או לטשטש את תפיסת עולמו הגזענית והמתנשאת כלפי האוכלוסייה הערבית הוא נכשל מחדש ואומר את האמת שלו. ברק היה ונשאר גזען כלפי האוכלוסייה הערבית, מאמין עד עומק לבו בנחיתות מעמדה ומגלה שאכן יש פריווילגיות ליהודים. אותו ברק שמודאג מהפרת חופש הביטוי, נתן הוראה לרצוח 13 בחורים ערבים באירועי אוקטובר 2000. ברק, ביחד עם מה שמכונה 'המחנה הדמוקרטי' מתגלים שוב". אמש, כאמור, עוכבו ונעצרו שבעה מפגינים שהביעו מחאה בשכונת כפר גנים בפ"ת. במשטרה הסבירו כי המפגינים הפרו את הנחיות המשטרה באופן בו צעדו בציר ההליכה של היועץ המשפטי לממשלה לבית הכנסת. לדברי המשטרה, הם סירבו לבקשת השוטרים להתלוות לתחנת המשטרה, כרזו במגפונים והפריעו את השוטרים במילוי תפקידם.