יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, חשף היום (רביעי) בשידור בגלי צה"ל שהוא יצא מפגישה עם נתניהו וסיכם איתו על קידום רפורמת הקנאביס, ככל הנראה תמורת תפקיד ביצועי בממשלה, מה שעשוי להביא להסרת התמודדות מפלגת "זהות" בבחירות הקרובות. "יצאתי הרגע מפגישה עם ראש סביב רפורמת הקנאביס, יש סוף סוף פתח של תקווה לכך שחולים יקבלו תרופה מצילת חיים", הסביר פייגלין.



לדבריו, "אנחנו מתקדמים להסכם לפיו אני מוותר על הריצה בתמורה לתפקיד בממשלה והעיקר: נפתח את שוק הקאנביס. אביא את ההסכם למתפקדי זהות ונחליט. נוצרה הזדמנות לא צפויה - להפוך את מה שנראה היה ככישלון להצלחה גדולה".



זמן קצר לאחר מכן פרסם פייגלין הודעה כי "אתמול, בשעת לילה מאוחרת, הגיע אלי בקשה לפגישה עם ראש הממשלה בעניין דרישתי לביטול רפורמת הקנאביס. בפגישה חזרתי והסברתי לראש הממשלה כי הרפורמה הזו הורגת חולים ,הבאתי כדוגמה את מותה הטראגי של הצעירה סיוון מימוני ז"ל - שאתמול השתתפתי בהלוויתה ודרשתי את ביטול הרפורמה.

לשמחתי נכנס ראש הממשלה בעובי הקורה ובמשך שעות ארוכות ותוך התייעצות עם גורמי מקצוע גיבשנו פתרון שמשמעותו היא לגליזציה של שוק הקנאביס עבור החולים. כלומר, החולים יוכלו לרכוש את התרופה המגיעה להם, בדיוק ע"פ הזן והמינון שקבע הרופא המטפל, מכל ספק בארץ ובעולם דרך בתי המרקחת בישראל וללא התערבות נוספת של היק"ר.
מדובר בהצלת חיים של ממש, ובמידה ויתלוו אליה הישגים משמעותיים גם בתחום השוק החופשי, קידום העסקים הקטנים וחירות האדם בישראל, הישגים שיעוגנו בהסכם גלוי וחתום וביכולת פעולה למימושם מתוך הממשלה - אביא את האפשרות הזו בפני כלל חברי התנועה למשאל מתפקדים מסודר שבו יתבקשו להכריע אם לקבל את ההצעה ולפרוש הפעם מן המירוץ - או לדחותה ולהתמודד".

מהליכוד נמסר לאחר הדברים של פייגלין כי "ראש הממשלה נתניהו משקיע מאמצים אדירים במטרה למנוע בזבוז קולות בימין. יש התקדמות משמעותית בין הליכוד לבין פייגלין וזהות. עדיין לא הושג הסכם וכשיושג - נפרסם אותו. עיקרו של ההסכם עם פייגלין נוגע למדיניות של כלכלה חופשית".

בליכוד זועמים וחוששים לתפקידי השרים



בכיר בליכוד אמר ל'מעריב' בתגובה לפרסומים כי "אפילו אם פייגלין יחתום על ההסכם, הוא יפסיד ולא ירוויח. אפילו אם כרגע הבטיחו לו תפקיד שר, זה לא יחייב את נתניהו לממש את ההבטחה אחרי הבחירות. יש כעס גדול בקרב חברי כנסת ושרים בליכוד , כבר ללא פייגלין יהיה קרב רציני בין אנשי הליכוד בזמן חלוקת התיקים".



רק אתמול הצהיר פייגלין כי מפלגתו לא מתכוונת להודיע על פרישתה. "מופעלים כל הזמן לחצים ופיתויים, וגם פייק. אני רוצה לומר לכם - אני מההבטחה שלי לא חוזר. אנחנו את החזון שלנו מחברים למציאות", אמר פייגלין.



לפני יומיים סיפרו גורמים פוליטיים בכירים למעריב כי נתניהו עושה מאמצים כבירים כדי לשכנע את יו"ר זהות לפרוש מהמירוץ הפוליטי תמורת תפקיד שר בממשלה עתידית. כמו כן, הובטח לו סיוע כספי משמעותי בכיסוי חובות המפלגה.
ואולם, פייגלין הכחיש את הפרסום, ומסר כי "מספר אמצעי תקשורת פרסמו הודעה לפיה סיכמתי עם ראש הממשלה על הסכם לפיו זהות לא תתמודד בבחירות, בתמורה לתפקיד של שר בכיר בממשלתו. אבהיר מיד - שום הסכם לא נחתם, זהות מתארגנת במלוא הקיטור לבחירות".