לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: אבי דבוש.

אבי דבוש, בן 42 משדרות ומתמודד בפריימריז של מרצ



"אני ראש מטה הפריפריות של מרצ, פעיל חברתי ויועץ ארגוני במקצועי. אני פעיל 20 שנים במאבקים חברתיים, סביבתיים ומדיניים בפריפריות. הובלתי את המאבק נגד הקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון, מאבק שהסתיים בניצחון, כיהנתי כיו"ר אסיפת הנציגים של ארגון "כוח לעובדים" והקמתי את התנועה לעתיד הנגב המערבי. כיועץ ארגוני, הכישרון שלי הוא לחבר בין אנשים, ולארגן אותם למאבק עם דרישות קונקרטיות מהשלטון. את ההתארגנויות שקורות בשטח, בפריפריות, אני רוצה להכניס למרצ, ולתרגם את הכוח שבשטח לכוח פוליטי בכנסת.



"אני מאמין ששמאל גדול ומשפיע, חייב להיות מחובר לשטח. כראש מטה הפריפריות של מרצ, ראיתי איך בפריפריות אנשים מתארגנים ונאבקים לשינוי. הדרך היחידה להגדיל את השמאל ולהביא לשינוי הוא לתת למאבקים האלה קול וייצוג בכנסת. מבני עניים תצא תורה, ואת התורה הזאת אני מביא איתי למרצ."



פרט שלא ידעתם עלי: טבעוני מסורתי בזוגיות עם אתיאיסטית קרניבורית.