לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". הפעם - גבי לסקי המתמודדת במרצ.

הכר את המועמדת: גבי לסקי שמתמודדת בפריימריז של מרצ
מי אני?
שמי גבי לסקי ואני עורכת דין המתמחה בזכויות אדם, ועד לאחרונה חברת מועצת העיר תל אביב יפו. בעבר כיהנתי כמזכ"לית שלום עכשיו, וזכיתי באות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצווייג מטעם האגודה לזכויות האזרח. אני בת 51, בת זוג לתמיר, אם לתאומים ומתגוררת בת"א-יפו.
זה שלושים שנה שאני פעילה במרצ - כסטודנטית צעירה התחנכתי על ברכיה של שולמית אלוני ז"ל והייתי ליו"רית הראשונה של הסטודנטים במרצ, כיהנתי כיו"ר הנהלת מרצ, ולאחרונה סיימתי כהונה מוצלחת כחברת מועצת העיר ת"א-יפו מטעם מרצ, שם ייצגתי את תושבות ותושבי העיר כיו"ר הוועדה לשוויון מגדרי ויועצת ראש העיר לענייני קיימות, והגעתי להישגים רבים בתחום המוניציפלי – ניקוי העיר מכרטיסי השידול לזנות, תוספת 60 יחידות לדיור הציבורי, בניית תכנית הצללה עירונית. כעת אני מתמודדת בפריימריז לרשימת מרצ לכנסת ה-21, כדי לקחת את ההצלחות האלה לזירה הארצית.

למה לבחור בי?
כי כבר שנים שאני נלחמת בקו ראשון על זכויות אדם בישראל - בבתי המשפט, מול שוטרים וברחובות. אני מביאה ניסיון וידע רב, התמדה, עיקביות וניצחונות רבים בהגנה על זכויות האדם והאזרח, ועכשיו אני רוצה להביא את כל זה לכנסת – בלי לפחד, בלי להתנצל ועם תקווה שעולם אחר הוא אפשרי. כי הגיע הזמן לשנות את החוקים.
מה המסר שלי?
אני רצה לכנסת כדי לשנות את החוקים – במקום להילחם על כל תיק ותיק ולעתור לבג"צ. במקום לחקור שוטרים שעוצרים מפגינות ומפגינים שלא כדין – לשנות את המדיניות. במקום פסילת ראיות שנגבו במרתפי השב"כ – לפקח על האכיפה. במקום שזוגות פלורליסטים, להטב"ים, חסרי דת ופסולי חיתון לא יוכלו למסד את אהבתם – לאפשר חופש בחירה בנישואין.
פרט שלא ידעתם עליי:
עליתי לארץ ממקסיקו בגיל 15, לפנימיית כפר סילבר של עליית הנוער, סמוך לאשקלון.