ארבעה ימים לאחר נאומו של בני גנץ וצירופו של שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון ומפלגתו תל"ם לרשימה של "חוסן לישראל", התארח חבר הכנסת עפר שלח מ"יש עתיד" באירוע שבת תרבות ברמת גן ואמר כי  בין יו"ר מפלגתו יאיר לפיד לבין גנץ מתקיימות שיחות, וההכרעה תיפול בשבועיים הקרובים. "צריך להסתכל על התמונה באופן מפוכח, ויש גם עניינים מהותיים: אנחנו יודעים מה אנחנו מציגים לציבור כבר ארבע שנים בכל התחומים, וחיבור צריך להיות מבוסס על קווים מוסכמים. האלטרנטיבה השלטונית המבוססת ביותר בישראל היא 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד, והיא צריכה להוביל את מי שמבקש להחליף את השלטון".



על הסרטון שפירסם ראש הממשלה בעניין החלטת היועץ המשפטי אמר ח"כ שלח: "במאמציו להתחמק מאימת הדין, נתניהו גורר את הליכוד כולו למערכה חסרת תקדים נגד מערכת אכיפת החוק, ואת הנזק נשלם כולנו. מערכת בחירות צריכה להיות על מה שמטריד באמת את אזרחי ישראל, מערכת הבריאות והחינוך של ילדינו והביטחון של כולנו, אבל למפלגת השלטון ולראש הממשלה יש רק נושא אחד: איך הוא מתחמק ממשפט".



סקר שנערך עבור "מעריב" אתמול על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, מצביע על שוויון 32 מנדטים לליכוד ולאיחוד בין חוסן לישראל של גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד. חיבור כזה כאמור טרם נוצר, אולם הוא מלמד על הטלטלה שגרמה הופעתו של גנץ למערכת הפוליטית, והוא יגביר את הלחץ לחיבורים נוספים במרכז.