עורך הדין יוסי פוקס עתר היום (ראשון) לבג"ץ נגד כוונתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להודיע על כוונתו לזמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לשימוע לפני הגשת כתב אישום. בראיון שהעניק עו"ד פוקס לרשת ב', שפרסמו את הסיפור לראשונה, הוא טען כי פרסום הכוונה יפגע בזכות הציבור לדעת, וזאת מכיוון שמדובר במידע חלקי בלבד, עוד הוא ציין כי במהלך השימוע יכול היועץ המשפטי לממשלה לשנות את דעתו.



"אני סבור שפרסום החלטה חלקית של היועץ קרי שהוא שוקל להגיש כתב אישום תהווה פגיעה בזכות הציבור לדעת", אמר עו"ד פוקס בחקירתו והוסיף, "זאת פגיעה בזכות הציבור לדעת כי שמוע יכול להפוך את ההחלטה, לא חלה שום חובה לפרסם החלטה חלקית, והפרסום שלה מהווה התערבות בבחירות". גם פרקליטיו של ראש הממשלה שוקלים להגיש עתירה דומה לבית המשפט העליון.

"הודעה תשפיע על הבחירות", בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
"הודעה תשפיע על הבחירות", בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90


העותר לבג"ץ - מתנגד לאקטיביזם שיפוטי

כזכור, השאלה האם על היועמ"ש להודיע על כוונתו בנוגע לשימוע לפני מועד הבחירות הייתה כבר מוקד לאי הסכמה חריפה בין הצדדים. לפני יומיים דחה מנדלבליט את בקשת עורכי דינו של נתניהו לדחות את פרסום ההחלטה, ואמר כי אין הוא מנוע לעשות זאת.  "היועץ מודיע בתשובתו כי לא קמה כל מניעה לקבלת ופרסום החלטה מטעמו, ככל שתהיה כזו, לשקול להגיש כתב אישום בתיקים הנוגעים לראש הממשלה, או בחלקם, בכפוף לשימוע, גם לפני מועד הבחירות". היועמ"ש ציין במכתבו לפרקליטי נתניהו כי "ממילא ההחלטה אינה צפויה להתקבל במהלך השבועיים הקרובים, בשל הזמן שעוד נדרש על מנת לגבש החלטה במכלול התיקים".

עורך הדין פוקס, שעתר לבית המשפט, נודע כמתנגד למה שמוגדר כ"אקטיביזם שיפוטי", והתערבות בית המשפט העליון ברשויות אחרות. ב-2015 אף התמודד פוקס לרשימת הבית היהודי, וקרא לעשות "טיפול שורש" באקטיביזם השיפוטי.