הושג הסכם הבוקר (רביעי) לריצה משותפת בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לבין עוצמה יהודית. לפי ההסכם, עוצמה יהודית תקבל את המקומות ה-5 וה-8 ברשימה לכנסת ה-21. הבית היהודי תקבל את המקומות הראשון, השלישי והשישי, בעוד שהאיחוד הלאומי תקבל את המקומות השני, הרביעי והשביעי ברשימה. בצל המשבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם הרב רפי פרץ בשעות הצהריים.



עם זאת, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך והמועמדת יפעת ארליך מפעילים לחץ על חברי מרכז הבית היהודי לא לאשר את הצעת האיחוד עם הכהניסטים. גם ח"כ מוטי יוגב וח"כ ניסן סלומינסקי מתנגדים להסכם שאושר על ידי היו"ר, הרב רפי פרץ. 



ארליך אמרה בראיון לגלי צה"ל כי "צריך להסתכל על כל המפה הגדולה. הבית היהודי בונה את הזהות שלו מחדש אחרי המכה הקשה שהוא קיבל. יש כמה שחקנים בזירה - בנט ושקד שרוצים שנהיה כמה שיותר קיצוניים כדי שהם יוכלו לומר שהם הקימו ימין חדש, אמורפי שכזה, חסר זהות שכזה".



"מהצד השני, יש את רה"מ נתניהו, שרוצה מאוד שיהיה איחוד מכיוון שהוא מסתכל על כל הגוש והוא מעדיף שיהיו כמה שיותר מנדטים בימין. הוא מבטיח המון הבטחות, כבר שמענו ושבענו מהן". בראיון לכאן הוסיפה: "רוב הבית היהודי מתנגד לאיחוד. מרכז המפלגה לא יאשר את המהלך".



בצלאל סמוטריץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בצלאל סמוטריץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, אמר מוקדם יותר בראיון לכאן: "מדובר בבלוק טכני עם עוצמה יהודית שכל עניינו זה לוודא שלא זורקים קולות לפח. יום אחרי הבחירות אנחנו נפרדים. הבית היהודי יתנהל כסיעה אחת ועוצמה יהודית כסיעה אחרת. אנו לא מתחברים אתם למפלגה אחת אלא רצים ברשימה משותפת עם אותו פתק. יהיו קמפיינים נפרדים, אנחנו לא אנשי כהנא". הוא הוסיף כי הוא מקווה שגם השר לשעבר אלי ישי יצטרף לרשימה.
 
מעוצמה יהודית נמסר: "לפני מספר דקות  החליטה הנהלת עוצמה יהודית בדיון חירום לקבל בקשת רבני עוצמה ולהצטרף לבלוק טכני של האיחוד והבית היהודי במקומות חמש ושמונה. לדברי ראשי עוצמה: למען ארץ ישראל ולמען הציבור העצום שקורא לאיחוד בימין - כדי שלא תקום חלילה ממשלת שמאל - החליטה מפלגת עוצמה יהודית לקבל הצעה לחבירה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, במקומות 5 ו-8 וזאת למרות שעל פי כל הנתונים ב, ורוב הסקרים האחרונים - מובטחים לעוצמה לפחות 4 מנדטים. בין ארץ ישראל לכבוד שלנו, אנו בוחרים בשלמות הארץ ובכינונה של ממשלת ימין".

על רקע החשש מאובדן הקולות של גוש הימין, בבית היהודי ובאיחוד הלאומי פעלו לאחרונה להגיע להסכמות עם עוצמה יהודית של עו"ד איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי. כזכור, ביום ראשון נחשף כי ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) פעל לבלימת האיחוד במפלגות הימין והפציר ברב רפי פרץ שלא להסכים לאיחוד טכני עם עוצמה יהודית. 

"הטרור היהודי ינצח"

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה על האיחוד המסתמן של הבית היהודי ועוצמה יהודית: ״מחריד שראש הממשלה הוא השושבין בחתונה האדומה של ארגון טרור יהודי עם הכנסת. אם מאמציו של נתניהו יצליחו - הטרור היהודי ינצח וישראל תפסיד. אם הרשימה תוגש מרצ תעתור לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את ההתמודדות״.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), אמר בתגובה: "הימין הישראלי כולו החתים עצמו היום בחותמת של כהניזם, גזענות וטירוף. החל מהשדכן נתניהו, דרך החתן רפי פרץ והציונות הדתית שהוא מתיימר לייצג, כולם לא יכולים עוד לנהות ולבכות על אנטישמיות וגזענות כשהם עצמם מספקים את כרטיס הכניסה לכנסת למפלגה גזענית ואלימה. מפלגה שאנשיה מנהיגים כנופיות אלימות ברחבי ירושלים וחברון".

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר: "כהנא חזר בחסות ראש ממשלת ישראל. אחר כך אל תגידו "עשבים שוטים", כשעמדות חשוכות, גזעניות, מסיתות ורצחניות יסתובבו במסדרונות הכנסת".