עורך הדין איתמר בן גביר, המועמד לכנסת מטעם עוצמה יהודית, אמר הבוקר (רביעי) ב-103FM כי ההסכמה עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי על ריצה משותפת היא "משפילה", אך כי המצב הפוליטי אילץ את מפלגות הימין להתאחד. בראיון לתוכניתו של אראל סג"ל, טען בן גביר כי "גורל ארץ ישראל בסכנה" ולכן מפלגתו נאלצה לקבל את ההסכם.
"היא באמת עסקה משפילה. עסקה שלא הייתה אמורה לצאת לאוויר העולם", אמר. "אנחנו מביאים כל כך הרבה קולות לחיבור הזה והיה מוצדק שנבקש ריץ'-רץ'. מצד שני ראינו מה קורה והבנו שגורל ארץ ישראל בסכנה, לכן הכבוד האישי לא משחק כאן. מה שחשוב זה שנציגים של עוצמה לישראל יהיו חלק מהרשימה ונביא עם החיבור הזה את המאה אלף קולות".
אראל סג"ל אמר לו: "הבנתי שיפעת ארליך מאוד מתנגדת לחיבור הזה. אם אני מבין נכון, האיחוד הלאומי אמר היום לבית היהודי שאם הם לא ילכו על האיחוד הזה אז האיחוד הלאומי יתאחדו עם עוצמה לישראל בכל מקרה".


"יוגב רצה לעלות עם D9 על העליון"

עו"ד בן גביר השיב: "אני לא יודע מה קורה בינם לבין עצמם. אנחנו יודעים שאנחנו ויתרנו והתפשרנו המון. שמעתי את מוטי יוגב שאמר שאנחנו לא מספיק ממלכתיים. זה מצחיק אותי. מוטי יוגב לא היה זה שאמר שצריך להרים טרקטור D9 על בית המשפט העליון? זה לא רציני".
חיים לוינסון אמר לו: "מה שלא רציני אלו הוויתורים האידאולוגיים שלכם. אתה עומד לרוץ לכנסת ברשימה בראשות הרב רפי פרץ שרקד עם החיילים שפינו אותך מגוש קטיף. בקונסטלציה היסטורית אחרת היית ברגעים אלו מפגין מחוץ לביתו ואומר שהוא בוגד שמשתף פעולה עם הרמטכ"ל".
בן גביר ענה: "כיף לשמוע ממי שמצביע לאחמד טיבי את כל הניתוחים הללו. לא מדובר בחתונה. אנחנו לא התחברנו לדעות של הרב רפי פרץ אך יש גם הרבה מכנה משותף. לא הייתי רוקד עם מי שמפנה אותי מביתי ועדיין מדובר רק בבלוק טכני. אם המפלגות הערביות השכילו להתאחד ולרוץ בבלוק טכני כדי שלא ימחקו אותם אז קל וחומר שגם מפלגות ציוניות יעשו את אותו הדבר". 

הרב רפי פרץ (ימין) ובצלאל סמוטריץ'. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הרב רפי פרץ (ימין) ובצלאל סמוטריץ'. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


"הבינו שלא עוברים את אחוז החסימה"

לוינסון השיב: "במקרה הכי טוב תגיעו לשני מנדטים". מועמד עוצמה יהודית אמר: "אתה יודע מה אפשר לעשות בשני מנדטים? נכון שהקווים שלי אדומים יותר משל סמוטריץ' ופרץ. זה נכון שלא נשב בקואליציה שלא עושה כלום אחרי שיורים 500 טילים על הדרום. אני מקווה שאם אנשי עוצמה יהודית יהיו בממשלה ביבי לא רק ידבר ימינה אלא גם יעשה ימינה".
סג"ל אמר לבן גביר: "דיברת על ההתנתקות אז רק אציין שחלק מגדול מסיעת הליכוד התנגד להתנתקות ואז הכניסו לקואליציה את מפלגת העבודה וציפי לבני הציעה שיבצעו משאל מתפקדי ליכוד, דבר שאפשר לנתניהו להצביע בעד. אני מאמין שדווקא הכניסה למרכזי העשייה ולמרכז הבמה ממתנת אנשים".
לוינסון השיב: "אני תוהה אם יש מצביעי הבית היהודי שיעברו לבנט ושקד כי לא ירצו להצביע לכהניסטים". סג"ל סיכם: "הסיפור מאוד פשוט. אחרי ההמלצות של מנדלבליט יש מצב שהליכוד ישתה את המנדטים של כל מפלגות הלוויין שלו. לא סתם הם הסכימו להתאחד כי הם הבינו בסקרים שלהם עצמם שהם לא עוברים את אחוז החסימה".