יו"ר חוסן לישראל-תל"ם, בני גנץ, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיעו הבוקר (חמישי), רגע לפני שנסגרת האפשרות להגיש את הרשימות, כי הגיעו להסכם על ריצה משותפת של המפלגות בבחירות הקרובות. התגובות במערכת הפוליטית החלו להגיע והן, כפי שניתן לצפות, גם חיוביות וגם שליליות.



בליכוד טרם הוציאו הודעה מפורטת אך אמרו כי "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו".



יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר כי "בניגוד לדבריו היהירים של בני גנץ אמש, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הובילה את ישראל להישגים חסרי תקדים בעשור האחרון. הציבור חכם והציבור יבחר מי שמציג דרך כלכלית ביטחונית וחברתית ולא עוד ססמאות ריקות מתוכן".


במפלגת ש"ס אמרו כי "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו.


הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש"ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש"ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".



אהוד ברק כתב בחשבונו בטוויטר: "מברוק לגנץ ולפיד שהתגברו על המכשולים, גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך. הבחירה היא בין ממשלה מושחתת שכבולה בידי כהניסטים וגזענים, לבין ממשלה שתוכל להחזיר אותנו לישראל חזקה, נאמנה להכרזת העצמאות. מבחן היישום והניצחון עוד לפניהם. מגיעה להם ברכת הצלחה, מכל הלב".



גדעון סער ממפלגת "הליכוד" כתב בחשבונו בטוויטר: "רוטציה הייתה רעיון מגוחך ב-2015 ונותרה כזאת גם היום. סידור העבודה בין גנץ ללפיד רק מעיד שאיש מהם אינו בטוח במנהיגותו וביכולת לגבש סביבה תמיכה ציבורית רחבה. ויתור גנץ ללפיד על הראשות לא יהפוך גם את השני למתאים בעיני הציבור לתפקיד".



יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ: "הפוליטיקה הישראלית טרם ראתה מפלגה מטושטשת חסרת אידיאולוגיה כזאת. יצור כלאיים עמום שנוצק ונוסד במשרדי פרסום. מה עמדתם בסוגיית שתי המדינות? הם סוציאל-דמוקרטים או קפיטליסטים? האם ישבו עם נתניהו? מפלגת העבודה זוהרת לעומתם באור יקרות, עם אנשים שיש להם דעה, דרך, ודעות אמיתיות שאנחנו מיישמים ונאבקים עליהן. אני קוראת לכל האזרחים שוחרי השלום, הדמוקרטיה והצדק החברתי לתת לה את קולם ולחזקה".



אלדד יניב ממפלגת "ארץ חדשה" אמר בתגובה לאיחוד כי "לא נתמודד לכנסת כשנוצרה הזדמנות אמת לסיום שלטונו המושחת והמסית של נתניהו, נגדו נלחמנו שנתיים ברציפות ברחובות. עכשיו הגיע זמנכם לנצחו בקלפיות".



ממפלגת "כולנו" נמסר, כי "בזמן שמפלגות אחרות דואגות לעצמן לסידור עבודה, מפלגת 'כולנו' נשארה המפלגה היחידה שדואגת אך ורק לציבור. למשפחה הישראלית, לחברה האזרחית ולמעמד הביניים. 'כולנו' היא המפלגה היחידה שמציגה קו לאומי, חברתי וממלכתי.  ימין שפוי ואחראי.  ציבור הבוחרים ידע מי משרת אותו ומי מסדר לעצמו וחבריו".

יו״ר "מרצ", ח״כ תמר זנדברג, אמרה על האיחוד: "ברכות לאיחוד המרכז שיהווה חלופה לליכוד. מול ממשלת ליכוד כהניסטים צריך ממשלת שמאל-מרכז ושמאל זה 'מרצ'".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר: "מהבוקר יש לנו מצד אחד מפלגת שמאל עמוסת גנרלים, מפלגת 'סידור עבודה', ללא שום סדר יום אמיתי, אידיאולוגיה ודאגה לאזרח הפשוט ומצד שני גוש ימין עמוס בגורמים דתיים קיצוניים. רק 'ישראל ביתנו' חזקה בממשלת הימין הבאה תוכל לטפל בנושאים של דת ומדינה, עלייה וקליטה ולמנוע את התפשטות והתחזקות הכפייה הדתית".

חבר הכנסת איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה: "החיבור בין גנץ ללפיד מבורך מפני שהוא מקדם את הסיכוי ליצירת גוש חוסם לנתניהו בתמיכת הכהניסטים,
‏אבל כמו במקרה של "קדימה" אז-כך גם עכשיו, יש הכרח קריטי במפלגת העבודה כמה שיותר חזקה וגדולה שתוכל לכוון את הסופרמרקט האידיאולוגי שנוצר כדי למקסם את הסיכוי למהפך. מפלגת העבודה מציגה את הנבחרת האיכותית והמגוונת ביותר עם מחויבות אמיתית לדרך ואני בטוח שהציבור ייתן בנו גם הפעם את אמונו".

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי-האיחוד הלאומי אמר כי "תפקיד רה"מ הוא לא קריוקי שמחליפים כל שנתיים. אני מעדיף לראות את נתניהו כרה"מ, מנוסה ממשיך ומנווט את הספינה של ישראל בין היעדים השונים. 'הבית היהודי' תהיה לידו כשותף הנאמן בממשלה הבאה. מפלגת הבית היהודי מייצגת קו נאמן לעם ישראל כולו אבל עם קווים שמאפיינים את הציונות הדתית של חיבור גדול לעם, לארץ, לתורה. בדיוק בשל כך התחברנו לכל מה שאפשר למצות בציבוריות הדתית-לאומית במדינה.

ח"כ עמר בר-לב ממפלגת "העבודה" אמר כי "חיבור גנץ-לפיד מבורך ומגדיל האפשרות להחליף את נתניהו, שיכניס את הכהניסטים המשיחיים והגזעניים לממשלתו. אולם בנושאים מדיניים העמדות היחידות שנאמרו מקבוצת גנץ הן של ימין קיצוני - יישוב מליון יהודים ביו"ש וסיפוח במקום היפרדות. לכן חשוב שהעבודה, עם עמדות מדיניות ברורות של היפרדות מהפלסטינים, תהיה המצפן והמצפון בממשלה הבאה".

חבר הכנסת יואל חסון אמר כי "האיחוד מול הליכוד של נתניהו יצא לדרך. הזדמנות אדירה להחליף את נתניהו. טוב שלפיד וגנץ ידעו למצוא את הדרך ללכת יחד ולתת לציבור אופציה טובה יותר משלטון נתניהו. גם בליכוד יש מי שנושמים לרווחה, רבים שם מבינים כבר מזמן, נתניהו הוא הבעיה ולא הפיתרון. בהצלחה למדינה".

שרת המשפטים וחברת הכנסת איילת שקד מ"הימין החדש" התייחסה לאיחוד בין גנץ ולפיד בתוכנית דקל-סגל ב"כאן ב'" ואמרה כי "כולם מבינים שהאיחוד לא מעלה אפילו במנדט את גוש השמאל. אני חושבת שנכון לגוש הימין לרוץ בנפרד. הימין החדש היא מפלגה ערכית עם שלוש נשים. נראה שמטוס עם שלושה רמטכ"לים בתא טייס אחד לא יטוס לכיוון הנכון". 
 
עוד אמרה שקד, כי "למצביעי הימין יש אלטרנטיבות. אני חושבת שבסופו של דבר אנשים שואלים את עצמם מי הם מעדיפים שינהלו את המדינה. או שתקום ממשלת ימין או שתקום ממשלת אחדות. אלה האופציות הקיימות מבחינתי". 
 
ברית לפיד בנט לא תחזור?
חד משמעית לא. אנחנו לא מאמינים במפלגה. יש שם שמאל כלכלי. הממשלה לא תוביל את ישראל לכיוון הנכון. לא רואה שום בסיס לשיתוף פעולה ורוב הציבור מבין את זה".