תנועת "הליכודניקים החדשים", שנחלה הצלחה מסוימת בפריימריז בליכוד לאחר שהצליחה לקדם חלק מהמומלצים שלה ברשימת המפלגה, הודיעה כי תעתור לבית הדין של הליכוד נגד שריונו של הרב אלי בן דהן במקום ה-28 ע"י ראש ההממשלה ויו"ר המפלגה, בנימין נתניהו. בן דהן, כזכור, הוא איש "הבית היהודי", שקיבל שריון מנתניהו בעקבות הסכם הריצה המשותפת בין "הבית היהודי" ו"עוצמה יהודית".



מועמד "הליכודניקים החדשים", ניר הירשמן, שזכה במקום לא ריאלי ברשימת הליכוד בפריימריז הפנימיים, אמר בגל"צ כי "אנחנו, קבוצה של חברי מרכז ופעילים מרכזיים בתנועה, מגישים היום עתירה למנוע את השריון הזה. אנחנו סבורים שהוא יפגע בתנועת הליכוד ובהתמודדות שלה בבחירות. אנחנו נמצאים לפני מאבק מאוד גדול מול גנרלים כסופי שיער שבאו, במקסם שווא ומחזה באמת מאוד מוזר, לכאורה להציל אותנו".



לטענת הירשמן, שריונו של בן דהן במקום ה-28 עשוי לגרום למצביעי ליכוד להימנע מהצבעה למפלגה ולפנות למפלגות אחרות, ובמילא בן דהן יתפצל בסופו של דבר מהרשימה לאחר הבחירות ולמעשה לא מהווה מנדט אמיתי לליכוד. "אני מברך את ראש הממשלה על האיחוד בין הבית היהודי ועוצמה יהודית, הוא יכול להציע להם כל תפקיד בממשלה אבל לא מקום בליכוד. זו מפלגה שמתחרה בליכוד ואנחנו נותנים לה לשים נציג שלה בתוך הרשימה שלנו, והנציג הזה יתפצל יום אחרי. אז למי מצביעים? לליכוד או לבית היהודי?", טען.


"לא בטוחה שוועדת הבחירות תאשר את המהלך". גילה גמליאל. צילום: אריאל בשור

 
באשר לשאלה מדוע בחרו להגיש עתירה ולא לפנות לנתניהו ישירות, השיב הירשמן כי "ראש הממשלה לא דיבר איתנו פעם אחת, אנחנו תקופה ארוכה מנסים. אין דרך אחרת מלבד העתירה. אפילו חברי הכנסת ביטן וזוהר פנו לבית הדין של הליכוד נגד השריונים ולא דיברו עם נתניהו".
 
על הטענות נגד תנועת "הליכודניקים החדשים", לפיהן היא מהווה "סוס טרויאני" במפלגת השלטון, אמר הירשמן כי "יום אחרי הבחירות בן דהן יתפצל וייתן את המנדט למישהו אחר, אז איך אנחנו סוס טרויאני? אנחנו מביאים עוד מצביעים לתנועת הליכוד. כדי לנצח את הבחירות האלו, אנחנו צריכים להתחזק, ולא להכניס אדם, מכובד ככל שיהיה, לתוך רשימת הליכוד".
תמשיכו לבג"ץ עם העתירה נגד אלי בן דהן?
"לתפיסתי, אנחנו נסיים כאן. צריך גם לאפשר לליכוד להתארגן לבחירות ולהגיע לניצחון".
אם העתירה תידחה זה סוף פסוק?
"כן".
השרה גילה גמליאל, שזכתה לתמיכת "הליכודניקים החדשים" בפריימריז, התייחסה לכוונת התנועה בשידור ואמרה כי "אני חושבת שמדובר במהלך לגיטימי לחלוטין, ואמרתי מראש שאני לא בטוחה שוועדת הבחירות תאשר את המהלך הזה". לדבריה, "למרות זאת, כולם בליכוד מתגייסים להצלחת המפלגה בבחירות הקרובות על מנת להוביל את הימין במדינת ישראל ואת התנועה הלאומית-ליברלית שלנו בצורה הטובה ביותר, ולא לתת למצגי שווא קוסמטיים של מפלגות אחרות להשתלט על הימין בישראל ולפגוע במפלגות שמייצגות את הקו הנכון מבחינה מדינית, ביטחונית וכלכלית".