קורץ לימין: יו"ר יש עתיד, ומספר 2 ברשימת "כחול לבן", ח"כ יאיר לפיד, אומר כי לאחר הבחרות, הם יפנו לליכוד כדי להקים ממשלת אחדות. בהקלטות מכנס בכרמיאל שפורסמו הבוקר (שני) בכאן ב', נשמע לפיד אומר כי לא יהיה גוש חוסם עם המפלגות הערביות, בניגוד לטענות של הליכוד ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו. 


"לא נקים הממשלה עם המפלגות הערביות, כן נפנה לליכוד – זה יהיה הליכוד של אחרי נתניהו", אמר לפיד לתומכיו בעיר הצפונית, והסביר כי פנייה למפלגת השלטון כדי להקים ממשלת אחדות לאומית תאחה את השסע. 

לפיד, המועמד לראשות ממשלה ברוטציה יחד עם בני גנץ, אמר בכנס,  כי ממשלה בראשות מנהיגי "כחול לבן" תהיה רחבה מאוד כדי שתוכל "לעשות הרבה מאוד דברים". לפיד הדגיש כי נתניהו לא יישאר אם הוא יפסיד. "הליכוד היא בסך הכל מפלגה לאומית חשובה עם אנשים חשובים ויש לה רשימה לא רעה לכנסת הבאה ואנו בהחלט נשמח לחיות איתה", אמר.



לפיד התייחס גם לשאלת הגוש החוסם עם הערבים: "אין דבר כזה גוש חוסם, זו המצאה של ביבי כדי להגיד 'הם יעשו גוש חוסם עם הערבים'". יו"ר יש עתיד הסביר כי "כל מפלגה הולכת באופן עצמאי לנשיא ואומרת לו במי בחרה לתמוך, בדרך כלל הערבים לא תומכים באף אחד, אבל זו החלטה שלהם, לא ביקשנו מהם. לא צריכים גוש חוסם, לא כך נרכיב ממשלה".

לפיד התייחס גם לחוק הלאום והבטיח כי הוא יתוקן ויתווסף לו סעיף השוויון. "היו אצלי בבית כל נציגי העדה הדרוזית בנושא חוק הלאום, עמל אסעד הוביל אותם, ישבנו ודיברנו. הם הביאו מצלמות ושם אמרתי, ואני אגיד שוב - אנחנו נתקן את חוק הלאום. כדי להוסיף לו את סעיף השוויון האזרחי בדיוק בגלל אנשים כמוך לוחמים שמגיע להם מהמדינה את כל הזכויות", אמר.

  יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי, הגיב לדברים ואמר כי "יצא המרצע מן השק. מפלגנץ מדברת על אלטרנטיבה אבל מסתפקת בקיים. לא תהיה להם שום בעיה לשבת גם עם נתניהו- הם כאן כדי לשרתו כשרים ולא כדי להחליפו ולהוביל שינוי. זו הטעיה גסה של הציבור שרוצה שינוי במדינה, שחייב עכשיו לפקוח את עיניו ולחזור הביתה למפלגת העבודה- שהיא האלטרנטיבה היחידה".



יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ אמרה כי "לפיד אמר אמת, גנץ והוא מתכננים להיות שרים בממשלת נתניהו ולא להחליף את השלטון, ואל למצביעים שוחרי פתרון מדיני, שלטון החוק וצדק חברתי להשליך את קולם לטובת נתניהו. בציוץ בטוויטר כתבה: "כל קול לגנץ הוא קול לשרים בממשלה בראשות נתניהו, וכל קול לעבודה הוא קול לממשלה בראשות גנץ. אנחנו מתחייבים להמליץ על גנץ בפני הנשיא יותר משגנץ ולפיד בעצמם מתחייבים להמליץ על גנץ".