שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה לראשונה מאז פרסום החלטותיו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לאישומים בתיקי נתניהו 1,000, 2,000 ו-4,000 בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות ערוץ 12 הערב (שבת): "יש כאן שני מישורים, המישור הציבורי והמישור הפלילי. במישור המשפטי היועמ"ש אמר שהוא ישמע את השימוע בלב פתוח, וצריך להיזהר ולא להציג מצג שווא של הרשעה. ההליך לא הסתיים ולא התקבלה הכרעה. במישור הציבורי אותי מה שמטריד כרגע זה שגוש הימין הולך ומאבד את כוחו ואנחנו עלולים לקבל מדינה פלסטינית עוד שנה".
שקד הוסיפה: "ההחלטה של היועמ"ש היא לא סופית, את זה אנחנו נדע בעוד כמה חודשים. אני חושבת שבגלל שהציבור מבולבל לגבי ההיתכנות של הגשת כתב אישום נגד נתניהו, הימין מאבד מכוחו. השאלה שצריך לשאול זה 'ימין או פלסטין' - על זה הבחירות. כלכלה חופשית או סוציאליזם ושלטון הוועדים החזקים".
"אני סומכת על היועמ"ש - מדובר באדם ראוי, ערכי שאינו מוטה בדעות פוליטיות", שיבחה שקד את מנדלבליט, והמשיכה: "מה שאני רואה זה מצביעי ימין שעוברים לגוש השמאל, בגלל כתב החשדות, במקום לבוא אלינו, הביתה, לימין החדש". 

בנוגע לחברי הוועדה שעמלה על סיכום ההמלצות שהבשילו לכדי אישום, אמרה שרת המשפטים כי: "יש להזכיר שליאת בן ארי הייתה התובעת גם בתיקי אולמרט. אני חושבת שביקורת היא חשובה, במיוחד במדינה דמוקרטית, צריך לתת ביקורת - אבל שתהיה לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. לא צריך לתקוף אישית. הביקורות צריכות להיות לגופו של עניין".
כזכור, בני גנץ התחייב, לאחר פרסום ההמלצות על אישום נגד נתניהו, שלא יישב עימו בממשלה. על כך אמרה שקד: "גנץ אומנם אמר שלא יישב עם נתניהו בהתאם לנסיבות, אבל הנסיבות ישתנו. מיד לאחר הבחירות תוצג תוכנית טראמפ, ואז הוא יישב עם נתניהו - בדיוק כמו ברק". על התעמולה נגדו מכיוון הליכוד, אמרה: "הסרטון עם הקברים היה חסר טעם והם הסירו אותו בצדק", אבל גם לא חסכה ביקורת: "מי שהיה רמטכ"ל לא בהכרח יכול להיות ראש ממשלה. לגנץ יש אפס ניסיון פוליטי. אני מוכנה להתעמת עם כל נושא, כי לי יש אידאולוגיה וטיעונים להגן עליהם - לגנץ כנראה אין אידאולוגיה".