על מנת למנוע תעמולת בחירות, החליט הערב (שני) יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, לקבל באופן חלקי את עתירת מפלגת העבודה, וקבע כי שידור נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס הליכוד יועבר בשיהוי של 10 דקות, זאת על מנת שעורכי מהדורות החדשות יוכלו לעצור את השידור במקרה של תעמולת בחירות.



מפלגת העבודה הגישה מוקדם יותר את העתירה לוועדת הבחירות בדרישה למנוע את שידור נאומו של נתניהו, אותו יישא בשעה 8:00 מסגרת שידור השקת קמפיין הבחירות של המפלגה במהדורות החדשות. 



היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד גיא בוסי כתב בעתירה כי "יו"ר הליכוד יישא נאום בחירות פוליטי שכל כולו תעמולת בחירות, עניין שכשלעצמו אין בו כל איסור. המשיבים - שידורי קשת, שידורי רשת והתאגיד - מתעתדים לשדר את נאום הבחירות הפוליטי בשידור חי, בלא מסננות, כמות שהוא לכלל בתי האב בישראל אשר יצפו באותה העת בגופי השידור. לטענתה של העותרת, בהתקבל העובדה שאנו מצויים בתוך תקופת 60 הימים שנקבעו בסעיף 5 לחוק הבחירות, הרי שיש לאסור על המשיבים לשדר את תעמולת הבחירות האסורה".


יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 21 חנן מלצר החליט לצרף את היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כמשיב לעתירה, וקבע כי עליו להגיש את תגובתו לעתירה. המשיבים הנוספים בעתירה, מפלגת הליכוד, שידורי קשת, שידורי רשת והתאגיד - התבקשו גם הם למסור את תגובתם.



ומהעבר השני, עורכי הדין של הליכוד אבי הלוי ומיכאל רבילו קראו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לדחות על הסף את עתירת מפלגת העבודה. בתשובה ששלחו לשופט נאמר כי מדובר בכנס פנימי של הליכוד, וכי מטבע הדברים דברי ראש הממשלה עשויים לכלול התייחסות לעניינים אקטואליים באופן חדשותי.
הם הסבירו כי ייתכן שקטעים חשדותיים ואינפורמטיביים ישודרו לציבור הרחב לפי שיקול דעתם של עורכי רשתות השידור והטלוויזיה, דבר המותר גם בתקופת שישים הימים שלפני הבחירות בהתאם לחופש הביטוי, זכות הציבור לדעת. עוד הם אומרים כי הבקשה לאסור את השידור היא דרקונית ולפיכך יש לדחות אותה על הסף. 

מפלגת העבודה מברכת על החלטת השופט: "תעמולת הבחירות של ביבי זה לא ניוז. טוב עשה כבוד השופט שעצר את הביזיון של שידורי תעמולת נתניהו מדי ערב במהדורות החדשות".