ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב אמש בכפר המכבייה עם רעייתו שרה להשיק את קמפיין הליכוד, וחלק לא מבוטל מנאומו הארוך הקצה למתקפה על מי שמאיימים להביס אותו בקלפי בעוד כחודש ואף מובילים על פניו בסקרים: ראש מפלגת כחול לבן, בני גנץ, ויאיר לפיד. משהו על מצבו ניתן ללמוד מהעובדה שלחץ את ידו של יריבו המושבע במפלגה, גדעון סער, ואף אמר לו: "עכשיו חייבים לעבוד יחד לניצחון". 

סער אמר הבוקר (שלישי) בכאן ב' כי הוא מקווה שלחיצת היד תסמל תחילה של עידן חדש של שיתוף פעולה בינו לבין ראש הממשלה נתניהו. "אני מקווה שמכאן ואילך נעבוד יחד למען התנועה והמדינה. זה מראה שיש משהו גדול יותר משנינו - הדרך והרעיון שאנחנו משרתים. זה היה חשוב לכל כך הרבה אנשים", אמר סער והוסיף כי לא תהיה לו בעיה לשתף פעולה עם ראש הממשלה לאחר הבחירות.

עוד הוסיף השר לשעבר בנוגע לכתב החשדות שהוגש נגד נתניהו על ידי היועמ"ש מנדלבליט ועל היכולת של לפיד וגנץ להנהיג: "ראש הממשלה מאמין בכוחו לעבור את זה. הניסיון והכישורים של נתניהו גדולים משל לפיד וגנץ ברוטציה. תראה לי מדינה שמציעים בה שניים כראשי ממשלה. זה דבר מגוחך. מה, זה סידור עבודה בלילה בסביון? היכולות של רה"מ מוכחות".

"מי שמנסה לעמעם את הדרך שלו ולהתחפש ולהסוות, ואומר 'אין ימין ואין שמאל', אז או שאין לו דרך בכלל - או שהוא לא רוצה שהציבור יגלה את הדרך שלו עד 9 באפריל. זה לא ראוי לתמיכה ולהצבעה", אמר סער, "גנץ לא מציע שום ניסיון פוליטי או אדמינסטרטיבי. לא ניתן להצליח בלי ניסיון ולא צריך להמר על עתיד המדינה". 

נתניהו אמש. צילום: רויטרס


בנאומו אמש, נתניהו השתמש שוב ושוב בביטויים שהפכו ל"הוראת קבע" בפיהם של בכירי הליכוד: "שמאל חלש", "ביבי או טיבי". "פה אין תסריטים, פרוטוקולים, קבוצות מיקוד", אמר. "ואתם יודעים למה? כי אנחנו מדברים מהלב. אני לא מדבר לפי תסריט שהכניסו לי לפה כמו צנון. אנחנו חייבים לנצח בגלל הדרך שלנו, בגלל האמונה שלנו. אנחנו חייבים לנצח בגלל ההישגים הכבירים שלנו שהביאו אותנו למצב הטוב בתולדותיה.
 
"בדיוק באותן שנים שאנחנו בונים את ישראל ככוח עולמי, השמאל הזהיר אותנו מפני בידוד מדיני. צונמי. הוא המליץ על דרך של חולשה, דרך של ויתורים, דרך של כניעה. זאת המתכונת לדידם, אבל לא לדידנו. אנחנו הלכנו בדרך אחרת לגמרי. דרך של כבוד ועוצמה, של גאווה לאומית ורוח גדולה.
 
"התוצאה היא פריחה מדינית שלא הייתה בתולדות ישראל. איזה בידוד? יש ימים שאני נפגש בבוקר עם מנהיג אחד שבא מחו"ל, לפני הצהריים עם מנהיג שני, ואחרי הצהריים עם מנהיג שלישי. הדרך שלנו מביאה אלינו את כל העולם. היא מקרבת גם את העולם הערבי, כפי שראיתם בביקור ההיסטורי בעומאן. הייתי בכנס עם שישה שרי חוץ ערבים בוורשה. מדברים, לא מסתתרים. ושר ערבי חשוב מדבר על זכותה של ישראל להגן על עצמה".
 

נתניהו מנה מספר מדינות שבהן ערך ביקורים ונקב גם בשמה של אפגניסטן. "כשאני נפגש עם ידידי הנשיא טראמפ, עם ידידי פוטין, עם מנהיגי העולם, בביג'יינג, טוקיו, ריו, ניו דלהי, צ'אד, עומאן, סינגפור, אפגניסטן, אוסטרליה, אני מתמלא בגאווה שאני מייצג אתכם ואת אזרחי המדינה", אמר. "אנחנו חייבים להמשיך את ההצלחה הזאת, אבל כדי להמשיך אותה צריך דבר אחד - חייבים לנצח בבחירות". אחר כך מיהר לתקן – לא אפגניסטן אלא אזרביג'ן". 
"זה לא בכיס", אמר על הקרב בקלפיות. "זה יהיה קרב קשה מאוד כי אני לא זוכר, ויש לי ניסיון, התגייסות כזאת של השמאל והתקשורת. הם יודעים שמול ההישגים הכבירים שלנו הם פשוט לא יכולים לנצח אותנו במשחק הוגן".
 
נתניהו לא שכח להתייחס גם לחקירות ולכתב החשדות שהוגש נגדו. "משחקים משחק לא הוגן", התלונן. "מנסים להוציא אותי מהמגרש כדי שהליכוד והימין ייפלו מהשלטון. אבל זה לא יילך להם. לא היה שום דבר חדש בהאשמות הסרק נגדי. וזה עוד לפני שהצגתי את העובדות. מגדל הקלפים הזה יקרוס, וכשתהיה לי את ההזדמנות להציג את העובדות, הוא יקרוס כליל, עד עפר. זה יקרה רק אחרי הבחירות, ובינתיים אני לא הייתי מזלזל בסכנה האמיתית, שכמה מתומכינו יישארו בבית, או לא יצביעו ליכוד. מי שנשאר בבית, מי שמעביר תמיכה למפלגה אחרת, מי שמצביע ללפיד וגנץ, צריך לדעת שהוא מעלה את השמאל לשלטון. אסור לתת לזה לקרות. רק ליכוד גדול ינצח את השמאל".
 
"מצביעי הימין, ארבע שנים אתם יושבים בבית ושומעים ערב ערב את שידורי התעמולה נגדנו בטלוויזיה. ערוץ 11, 12, 13, הכל אותו דבר, אותה שטיפת מוח. כמה זה מוטה. כמה זה מסולף. אני הולך ברחוב ואנשים אומרים לי איזו תקשורת מוטה ומסלפת. אני רוצה להגיד לאותם האנשים - אחת לארבע שנים יש לכם הזדמנות לתת תשובה מוחצת לפרשנים, לכתבים, לשדרני התעמולה של השמאל. אתם יכולים להגיד להם דבר פשוט. אנחנו נחליט, לא אתם. העם הוא הריבון, והעם יחליט. לפיד וגנץ וחבריהם בתקשורת יודעים שרוב העם תומך בנו, וכדי להסתיר את הברירה האמיתית - או ממשלת ימין חזקה של הליכוד בהנהגתי או ממשלת שמאל חלשה. זאת הבחירה האמיתית. זה או טיבי או ביבי".
 
"גנץ אמר שהוא לא יישב איתנו בממשלה. עפר שלח, ששולט בלפיד, ששולט בגנץ, הודה בראיון לתקשורת שלפיד וגנץ יקימו גוש חוסם עם טיבי. מיכאל ביטון, מספר 11 ברשימת לפיד־גנץ, גם אמר שהוא מוכן לשבת בממשלה עם טיבי. אז זה או טיבי או ביבי..."

"לפיד וגנץ, אין להם יכולת להגיע ל־61 חברי כנסת בלי התמיכה של המפלגות הערביות, וכדי לטשטש את זה הם עשו משהו מדהים. הם הקדימו את פורים והם מתחפשים. הם אומרים 'אנחנו לא שמאל'. אתם מאמינים להם? אם זה מדבר כמו שמאל, אז זה שמאל. אני אומר להם - אל תתביישו, אתם שמאלנים, וזה בסדר. מותר, זה לגיטימי".
 
נתניהו האשים את גנץ ואת לפיד כי הם בעד עקירת יישובים וכי תמכו בהסכם הגרעין עם איראן. "אני אומר לכם, אוי ואבוי לנו אם השניים האלה יהיו ראשי ממשלה", הכריז. "הם יעצרו ויעמדו מול לחץ בינלאומי. הם לא מסוגלים לזה. אני פעלתי אחרת לגמרי. מול סכנה קיומית לישראל נאבקתי נגד כל העולם ונגד נשיא ארה"ב. עשיתי זאת כי האינטרס העליון של העם היה לנגד עיניי. אבל במקום לעזור במשימה הקדושה הזאת, לפיד וחבריו בשמאל תקפו ללא הרף". 
 
אחר כך תקף את לפיד וגנץ על עמדתם בעניין חוק הלאום והצהיר: "אני גאה בכך שאנחנו בליכוד הובלנו את החוק הזה. אחרי 70 שנה קבענו סוף סוף בחוק שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. אנחנו מחויבים למדינה דמוקרטית. סגן הרמטכ"ל גנץ, שהיה אחראי על התקציבים, יחד עם כל המטכ"ל, התנגדו להקמת הגדר. אם לא הייתי מתעקש על הקמת הגדר והולך ומפקח כל שלושה חודשים על התקדמותה, היינו כבר עם מיליוני מסתננים וחסל סדר יום. שיהיו להם עשרה רמטכ"לים, אם המדיניות שגויה זה לא שווה כלום. והמדיניות שלהם שגויה מהיסוד. לפיד וגנץ, הם רוצים להנהיג את המדינה? אתם יודעים מה נקבל? עיוורון ברוטציה, חוסר ניסיון ברוטציה, חולשה ברוטציה, שמאל ברוטציה. הצבעתם גנץ, קיבלתם לפיד. קיבלתם גם שמאל כלכלי. זאת מפלגה שרוצה להשאיר את הגז באדמה. מזל שאנחנו הוצאנו את הגז מהאדמה, כי אם זה יהיה תלוי בהם, מאות מיליארדים שאמורים להיכנס לקופת המדינה יירדו לטמיון במקום ללכת לבריאות, לחינוך, לקשישים. אבל זוהי בדיוק הכלכלה הפופוליסטית. כלכלת ההישרדות של מפלגת ניסנקורן, של מפלגת השמאל".
 
לאחר שמנה את הישגי הממשלה התריע נתניהו: "אם לפיד וגנץ יצליחו לטשטש את ההבדל בינינו לבינם, השמאל יחזיר אותנו אחורה. קיבלנו את אוסלו, אינתיפאדה, אוטובוסים והרוגים. יש רגעים שהאמת מבליחה בכל עוצמתה. שנה אחרי צוק איתן, גנץ השתתף בטקס של ישראלים ופלסטינים. אתם יודעים מי כלול בקורבנות הפלסטינים? אלף מחבלי חמאס. אני לא הייתי מעלה בדעתי ללכת לטקס כזה, אבל גנץ ישב שם, בשורה הראשונה. וזה אומר המון על חוסר שיקול הדעת".