לא המצחיק אותו: חבר הכנסת אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) התראיין היום (שלישי) לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לקמפיין שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו מול הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, בו הוא טוען כי הצבעה לגנץ משולה להצבעה לטיבי. יו"ר תע"ל טען כי מדובר בהמשך ההסתה מצד נתניהו, כפי שנראתה בימים האחרונים של בחירות 2015, עוד הבהיר כי הוא יהיה מוכן לשתף פעולה עם גנץ, אך לשם כך יהיה על הרמטכ"ל לשעבר לפנות אליו, ולפעול למען הציבור הערבי בישראל.



כשנשאל טיבי האם הקמפיין של ראש הממשלה משעשע אותו, הזכיר חבר הכנסת כי הקמפיין טיבי או ביבי כבר צץ ב-96' ואז הוא אכן היה משעשע, אבל היום, לטענת טיבי "אין ספק שזה אותו משפט שקשור לערבים נוהרים לקלפיות. לא ניסיון להסית נגדי אישית, אלא נגד הציבור הערבי וחברי הכנסת הערבים. זה הפך להיות דרך חיים אצל המועמד ראש הממשלה נתניהו".



הדרך שלך שונה ב-180 מעלות משלו, אולי זה נכון? הוא חוסך לך הרבה כסף בקמפיין הבחירות

"אני לא מועמד לראשות הממשלה, רק השבוע אמרו לי פתאום שאני מועמד מולו עם הקמפיין הזה. הייתי מוותר על הסיסמה הזאת, ועל כל ניסיון לעשות דה לגיטימציה של חברי הכנסת הערביים או דמוניזציה לחברי הכנסת הערביים, שלקח אל חיקו כהניסטים והוא מתכוון להכניס אותם לממשלה".

יש בלוק חוסם עם גנץ?
"אין דבר כזה ספציפי שחוסם. בשנות ה-90, למה רבים מתרפקים עליהם? כי אז היה מפלגת רבין-מרצ, האווירה היתה שונה, התנאים היו שונים, והסיטואציה היתה עם 59 מנדטים לימין, לכן פנו אלינו. אנחנו אמנם רוצים להפיל את הימין ונתניהו, אבל לטנגו יש שניים. השני אומר שהוא יפנה לליכוד לממשלת אחדות. ללא קשר, כן או לא, יש לנו תביעות מכל מי שיבוא. אם זה ימין, אם זה מרכז, שינוי תקציבים, הובלת שינוי במגזר הערבי. נרצה להיות אופוזיציה משפיעה".
 
אתה שותה בקשית את המנדטים של בל"ד. הם לא יעברו את אחוז החסימה
"שתיהן יעברו, המבחן של כולנו זה להעלות את שיעור ההצבעה. זה חשוב. בשלב זה זה מתחת למה שרצינו ב-2015. שתי הרשימות צריכות לעבוד יחד. אמנם יש ביקורת, אבל היתה ביקורת גם על המשותפת. אם זה יתרום על אחוז החסימה, זה מצוין. כמה שיותר מנדטים ערביים זה חשוב".