היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס הלילה (שלישי) למועמדותם של חברי עוצמה יהודית, וקבע כי יש לפסול את התמודדותו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי לכנסת, וזאת בשל הסתה לגזענות. לעומת זאת, קבע היועמ"ש, כי חברו למפלגה איתמר בן גביר יכול להתמודד, וזאת מכיוון שאינו עומד ברף הגבוה שהציב בית המשפט העליון לפסילת מועמד לכנסת. 



היועץ המשפטי לממשלה הדגיש בהודעתו, כי עיקר המשקל ניתן לדברים אשר נאמרו בקולו של בן-ארי, בסרטונים שונים בעת האחרונה, שחלקם אף הועלו לעמוד הפייסבוק של "עוצמה יהודית עם מיכאל בן-ארי". לעמדת היועמ"ש, שורה של ציטוטים המפורטים בעמדה מלמדים באופן מובהק כי בן-ארי מסית לליבוי יצרים שיטתי על יסוד לאומי-אתני נגד האוכלוסיה הערבית, באופן המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום. בן-ארי קורא לשלילה אלימה של זכויות האוכלוסיה הערבית, לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסיה הערבית, המאובחנת כמובן לפי יסוד לאומי-אתני, כ"אומה רצחנית", "בעלי אופי בוגדני ורצחני", אנשים שמבינים "רק כח", וכיו"ב. מכלול מתמשך וחמור זה, מלמד כי יש הצדקה לפסילת בן-ארי, הכל על-פי ההגדרות המדויקות שקבעה הפסיקה.

גם ביחס למועמדתו של בן-גביר, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה הראיות שהובאו במסגרת הבקשות הן משמעותיות ומטרידות ביותר, והדברים שנאמרו על ידי בן-גביר, הנשמעים מפיו, הם קשים וצורמים ביותר. לעמדת היועמ"ש ופרקליט המדינה, בהתבטאויותיו התקרב בן-גביר קירבה מסוכנת לקו האסור, שהחוצה אותו מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת. אולם לצד זאת, הרי שבעניינו של בן-גביר, הבקשה איננה מבססת, לדעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, תשתית ראייתית משכנעת, ברורה וחד-משמעית, העולה כדי "מסה ראייתית קריטית" המאפשרת פסילת מועמד בבחירות לכנסת, בהתאם לאמות המידה הנוקשות שהותוו בפסיקת בית המשפט.

עוצמה יהודית: "הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל"

בעוצמה יהודית תקפו את ההחלטה וטענו כי היא מוכיחה שישראל "נשלטת על ידי היועמ"ש ופרקליט המדינה שי ניצן". בהודעה המשיכו בעוצמה יהודית לתקוף את ההחלטה ואמרו כי "רק אתמול הודיע מנדלבליט שהוא מתנגד לפסילה של מפלגות בל"ד, חד"ש ותע"ל, מפלגות שמסיתות נגד מדינת ישראל, תומכות טרור מובהקות שמעודדות פגיעה ביהודים וחברי כנסת מתוך הרשימות הללו סבורים שרצח חיילים ומתיישבים הוא דרך לגיטימית להתנגדות למדינת ישראל".
 
"אנו מקווים ומאמינים שחברי וועדת הבחירות יבהירו מחר ליועמ"ש שיש גבול לצביעות, יועץ משפטי שמכשיר את אויבי ישראל ומבקש לפסול את ד"ר בן ארי לא ראוי להיות היועץ המשפטי של מדינת ישראל. הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות ומחר בוועדה נוכיח שעמדת היועמ"ש היא חסרת בסיס משפטי", אמרו. יש לציין כי את ההחלטה לפסילת מפלגות מקבלת ועדת הבחירות, ולהמלצת היועמ"ש אין תוקף משפטי. כמו כן, במרבית הפעמים בהם נפסלה מפלגה, או חברים בה מלהתמודד, בג"ץ איפשר את ההתמודדות, וזאת בשל הערך הגבוה שהוא מעניק לזכות לבחור ולהיבחר.

מאיחוד מפלגות הימין במסגרתה אמור בן ארי להתמודד לכנסת נמסר כי "עמדת היועמ״ש המצדד בפסילתו של ד״ר בן ארי מלהתמודד לכנסת בעוד שעמדתו מאפשרת לחברי הכנסת הערבים שתומכים בטרור ומסיתים כבר שנים נגד מדינת ישראל להתמודד היא לא פחות משערורייה. זו אותה פרקליטות שהגנה בחירוף  נפש על זכותה של חנין זועבי לכהן בכנסת ישראל. אז טיבי וזועבי כן אבל ד"ר בן ארי שבניו משרתים ביחידות קרביות לא. אין סוף לצביעות.
 
עוד נכתב כי "שלטון הפקידים בפעולה וזו מציאות מפחידה. מישהו כנראה שם לו למטרה להפיל את שלטון הימין והוא פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו. אנו בטוחים שעמדה זו לא תתקבל ורצון העם יישמע ביום הבוחר כראוי במדינה דמוקרטית".

לעומת זאת, בתגובה להחלטה אמרה יו"ר מרצ, תמר זנדברג, שהייתה ממגישות העתירה נגד עוצמה יהודית, כי "היועמ"ש מוציא כרטיס אדום לגזענים שנתניהו ניסה להכניס לכנסת. גזענות זה קו אדום מנוגדת לחוק ולא תהיה בכנסת". יושב ראש חד"ש, איימן עודה, ברך גם הוא על ההחלטה ואמר: "יודע שזה קשה לעיכול אבל אפילו סתם החוק היבש מבחין בין מי שמטיף לשוויון לבין מי שמטיף לגזענות".