ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תקף הבוקר (רביעי) ב-103FM את שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, בעקבות דבריו אתמול כי "אי אפשר להסתובב במשרד הפנים בלי לדבר רוסית". פורר אמר בתוכניתה של אילה חסון כי משרד הפנים תחת ש"ס "מתעמר בעולים" במשך תקופה ארוכה ואמר כי דברי דרעי הם עדות ל"גזענות שפרצה לה החוצה".

"כמי שהיה מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, המסדרונות עליהם מדבר אריה דרעי הם מסדרונות שהוא לא עבר בהם מעולם", אמר חבר הכנסת. "העלייה לא עניינה את המפלגה שלו מעולם. משרד הפנים מתעמר בעולים כבר תקופה ארוכה וזה רק קצה הקרחון".

"ילדים ששירתו בצבא ונולדו בארץ להורים שהתחתנו והתגרשו בישראל נדרשו לעשות בדיקות", הוסיף פורר. "הדברים שאמר השר אריה דרעי הם חמורים. משרד הפנים מוחזק בידי עסקנים חרדים כבר שנים ארוכות והפך להיות סניף של מפלגה דתית. יש פה גזענות שפרצה לה החוצה ונדרוש את תיק הפנים בקדנציה הבאה". 
 
מוקדם יותר, התייחס חבר ישראל ביתנו למצבה של המפלגה בסקרים. "ביום הבחירות פרשן בכיר בטלוויזיה אמר שלא נעבור את אחוז החסימה וסיימנו עם שבעה מנדטים וזאת אחרי השתייה הגדולה שעשה ראש הממשלה למפלגות הימין בשבוע האחרון לבחירות", אמר פורר. "צריך להבחין בין אג'נדה שלנו, שלא השתנתה, למה שקורה במציאות. אנחנו מאוד רגועים לגבי בסיס המצביעים שלנו. אם מישהו הוא ימני וחילוני והעלייה לישראל חשובה לו אין לו אף מפלגה אחרת מלבדנו בשדה הפוליטי".
 

חסון שאלה את פורר האם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן עשה טעות פוליטית כשהתפטר מתפקיד שר הביטחון. "אתה בא לפוליטיקה בשביל לקדם אג'נדה מסוימת, בשביל להילחם על הדעות שלך ולהגשים אותן", השיב. "אם אתה בא כדי להילחם על האג'נדה שלך אז אתה לא יכול לשבת בממשלה בה מתקבלת החלטה הפוכה לכל מה שאתה מאמין".

"ישבו בקבינט ובממשלה אנשים שקיבלו החלטה שהם לא מאמינים בה. הם לא מאמינים שיש לשלם 90 מיליון דולר במזומן לחמאס ולחתום על הפסקת אש אחרי ירי 500 רקטות על הדרום מבלי לקבל שום התניה של שקט או לפתור את סוגיית השבויים והנעדרים. אחרי שאתה נלחם בתוך הממשלה במשך שלושה חודשים אתה מבין שאתה לא יכול לשבת בה אם היא הפוכה מדעותיך", סיכם ח"כ פורר.
 
עודד פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עודד פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90