מערכת הבחירות עולה הילוך: אחד מראשי מפלגת "כחול לבן", חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב כי "בין השנים 1980-1982 שינית את שמך לבנג׳מין ניתאי גרת בבוסטון ועבדת בחברת יעוץ. זה נקרא לרדת מהארץ. מצד שני, זה היה לפני ארבעים שנה, לא נורא, תרגיע".



הדברים נאמרו לאחר שמפלגת הליכוד תקפה את לפיד בטוויטר, וטענה כי בזמן שהיה כתב בעיתון "במחנה", "ראש הממשלה נתניהו שירת את מדינת ישראל כציר המדיני בוושינגטון, אחרי שירותו כלוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל. עוד קודם לכן הוביל נתניהו את נושא המלחמה בטרור לאחר נפילת אחיו יוני ז״ל. תתבייש".




מאוחר יותר, הגיבה מפלגת "הליכוד" לסרטון שהעלה היום לפיד, בו הוא נראה לצד כסף מזומן רב וטוען כי הממשלה חילקה לעצמה עשרה מיליארד שקל, במקום להשקיע אותם על נושאים כמו חינוך ומערכת הבריאות. בסרטון התגובה שהעלה הליכוד לסרטון, אין התייחסות לטענותיו של לפיד, וחקיין שמחקה אותו אומר כי הוא היה "שר האוצר הכושל ביותר בתולדות מדינת ישראל".


 

כזכור, זו לא הפעם הראשונה שבמפלגת "כחול לבן" מתייחסים לעברו של נתניהו בארצות הברית, בתקופה שטרם כניסתו לפוליטיקה. ימים בודדים לפני החיבור בין "חוסן לישראל" של גנץ לבין "יש עתיד" של יאיר לפיד, תקף הרמטכ"ל לשעבר את נתניהו בצורה חריפה, ואמר כי "כאשר אני שכבתי עם חיילי בשטח, אתה הלכת לתרגל את האנגלית שלך במסיבות קוקטייל בארה"ב, באולפני איפור בטלוויזיה. כשאני הכשרתי לוחמים, אתה לקחת שיעורי משחק בסטודיו בניו יורק. בלילות המתח, אתה חדרת לעמדות המדידה של מעצבי החליפות ושבת בשלום לבסיסך היוקרתי. בעוד חודש וחצי נלך כולנו לבחור בין שליט שיש לו איפור כבד, אנגלית מבוסטון וחליפות יוקרה, למנהיגות אמיתית, לא מזויפת".



בעקבות הנאום, פרסם ראש הממשלה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו נכתב: "בני גנץ, תתבייש לך. כחייל וכקצין בסיירת מטכ״ל סיכנתי את חיי פעם אחר פעם למען המדינה. נפצעתי בקרב עם מחבלים. כמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ למען ביטחון המדינה שאתה רוצה לסכן בנסיגות חד צדדיות ובתמיכה בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן".