יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התראיין היום לפודקאסט של ירון אברהם כתב חדשות 12 והתייחס למצעד הגאווה במהלך דבריו. במהלך דבריו התבטא הרב פרץ בצורה מעוררת מחלוקת נגד מצעד הגאווה, עליה מיהר להתנצל עוד בטרם הפרסום במהדורת החדשות. 



"זה שלהט"בים ירצו לחיות את החיים שלהם איך שהם ירצו לחיות, אני לא בעל הבית לקבוע להם את זה", אמר הרב פרץ, "ברמה הלאומית לבוא ולהגיד שאנחנו משנים את אופי הבית היהודי, לי, כמי שנושא את דגלה של הציונות הדתית - זה לא מתאים. שיחיו איך שהם רוצים לחיות. אני לא חושב שצריך לעשות מצעד מהדבר הזה... מי שאוהב, אני יודע... אני למשל לא אוהב כלבים אצלי בבית, סתם אני נותן לך דוגמא. אז מה, אני אעשה על זה מצעד? המרחב הציבורי צריך לעבור עיון מדוקדק, המרחב הפרטי - זה בסדר גמור".



מיד לאחר מכן הרב רפי פרץ התנצל וכתב כי "כמענה לשאלה על סוגיית מצעד הגאווה כשלתי בלשוני, באופן שמן הסתם עלול לפגוע באנשים רבים. מיד אחרי שהדברים נאמרו חזרתי בי מהניסוח ואני שב ומתנצל מעומק ליבי. ברור לי כי ההתנצלות לא תמנע את הכותרת הערב באופן שמעצים שנאת חינם - ועל כך צר לי מאד. אני מכבד על אדם באשר הוא אדם ולא מתערב לאף אחד באורחות חייו הפרטיים".