שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (ראשון) לכאן ב' והתייחס למצב הביטחוני בדרום כאשר גם הלילה תקף צה"ל מטרות של חמאס ברצועת עזה. "ראיתי שחיל האוויר תקף מטרות", אמר בנט, "מתקפה שאין בה נפגעים לאויב היא פייק מתקפה. אני קורא לשר הביטחון להודיע שמתקפה על תושבי הדרום לא תענה בתגובה בהתקפה על דיונות. הודעה לתקשורת זאת לא מתקפה.

"צריך להחליף את שר הביטחון, לא את ראש הממשלה", הוסיף בנט, "אני אומר שצריך להחליף את שר הביטחון נתניהו ולא את ראש הממשלה נתניהו. ההבלגה נותנת רוח גבית לטרור, כשר ביטחון אשיב את הפחד לאויב. אצלי כשר הביטחון חיילים לא יסתובבו עם עורך דין צמוד. אני פונה לאמא ששלחה את הבן לצבא ואומר לה שתדע שאעדיף ששערה לא תיפול מראש בנה, מאשר אמהות בעזה ישנו בשקט. אם צריך להכריע את חמאס - מכריעים את חמאס, מתי הפסקנו לחשוב במושגים האלה". 

בנימין נתניהו בגבול ישראל-מצרים. קרדיט: חיים הורנשטיין
"בפעם הראשונה שנתנו לי להוביל את הדברים נכנסו והשמדנו את המנהרות, אבל גם אז הייתה שלישייה של בוגי, גנץ ונתניהו שפחדו לנצח וזה אומר להכריע את חמאס. חד משמעית אפשר להכריע את חמאס. נכון שזה לא קל וצריך להכות מהאוויר בצורה שלא הכנו בעבר. צריך לעשות כל מה שצריך כדי שהם יפסיקו לירות טילים על עוטף עזה. כנראה בגלל שזה לא נופל על תל אביב אז זה בסדר. אם היו נופלים פעם בחודש טיל או שניים על תל אביב גם היינו מגיבים ככה?". 


בנט התייחס גם למהלך ההיפרדות מהבית היהודי והקמת המפלגה החדשה, כאשר הסקרים מראים כי הימין החדש בראשותו לא ממריאה בסקרים ואף מפגרת אחרי איחוד מפלגות הימין. "הקמת הימין החדש הייתה הקמה של מפלגה חזקה, שמאחדת בין דתיים לחילוניים עם הרוח של הציונות הדתית ולא עם רוח שמרחיקה אחד את השני. נגיע למספר מנדטים עם דו ספרתי, אבל בשביל ששקד תהיה שרת המשפטים ואני הביטחון אנחנו צריכים יותר מנדטים". 
על השאלה האם זאת הייתה טעות לבצע את המהלך של הקמת הימין החדש אמר בנט כי "מאז שהקמנו את הימין החדש ועשינו את המפץ גוש הימין עומד על 63 כשעד אז עמד על 57, בגלל שחילונים לא הצביעו לבית היהודי וחרד"לים לא קיבלו אותי, הייתי יותר מדי לייט. עכשיו כל אחד מצא את מקומו ואנחנו נהיה המפלגה השנייה אחרי הליכוד בממשלה".