הסקרים האחרונים מצביעים על כך שמפלגת "זהות" עוברת את אחוז החסימה ונכנסת לכנסת ה-21. יו"ר המפלגה, משה פייגלין, התראיין היום (ראשון) אצל בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לביקורת על כך שתמיכתו בלגליזציה נועדה להטעות מצביעי שמאל ולטענה שהוא רוצה מדינת הלכה. "האמת? לא חותם על שבעה מנדטים. רוצה למצות את מלוא הפוטנציאל. אולי שבעה, אולי פחות. אולי יותר", אמר לגבי הציפיות שלו מתוצאות הבחירות. 



לגליזציה של סמים, זה מה שחשוב לכניסה לממשלה? יותר מהר הבית?
"אריה, אתה קראת את הקמפיין של בנט, אמרתי משהו פשוט - נושא הלגליזציה יהיה חשוב לכניסה לממשלה. בין אם זה יהיה נתניהו או שלא תהיה ברירה וגנץ. בשאר הנושאים, אתם מוזמנים לבדוק בציציותיי, עבדכם הנאמן לא ייתנו ידו לחלוקת ירושלים, חורבן יישובים או גרגר אחד מארצנו הקדושה לאויב. תפילת יהודים בהר הבית גם כן תהיה, פשוט המובן מאליו לא צריך להיאמר, ואצלנו זה מובן מאליו".



העניין עם הלגליזציה - זה יביא לך הרבה קולות של ההיפסטרים משמאל, שלא מבינים שמדובר על ימין קיצוני. יש אזכורים שחוק המדינה צריך להיות חוק ההלכה.


"בן, אם אריה הושפע לרעה מבנט, אתה מושפע לרעה ממרצ. אז מה עשו חברות הכנסת מרצ? אמרנו שבנושאי הכשרות והשבת משרדי הממשלה ימשיכו לתפקד כמו היום, ומטבחי צה"ל יהיו כשרים. בתחום של כל אחד ועצמו, ננתק דת ומדינה. אבל אז באו ואמרו - פייגלין רוצה מדינת הלכה. זאת חוסר יושרה אינטלקטואלית. חבל לי שאתם מצטטים את זה בכלל".



לפי מה רושמים יהודים?
"הנושא שאי אפשר להפריד דת ומדינה הוא הגיור והאחריות בנושא הזה. זה הנושא היחיד שאנחנו משאירים בידיי הרבנות. במדינת ישראל יש את חוק השבות ואי אפשר להתחמק ממנו. בכל שאר הנושאים יש הפרדה".



מספר 2 שלך, חיים אמסלם חושב שהגיור היום קורע את עם ישראל.
"הוא מתאים לנו כמו יד לכפפה, גם הגישה המתונה שלו ושל הרב אמסלם, מתאימה לנו מאוד ובגלל זה הוא במקום השני".





מי מצביעים לך יותר - אנשי ימין או סטלנים
"אני לא יודע להגיד לך. עשינו מחקר עומק מאוד מאוד רציני, ומתברר שהם באים באופן אמביוולנטי מכל אוכלוסיה. 10 אחוז מהשמאל, 10 אחוזים מהימין, דתיים, חילוניים, עשינו ריסט מוחלט בשיח הפוליטי בישראל. יש חירות ויש זהות, וזה כובש את ליבותיהם של הצעירים. הם עובדים הכי הרבה במערב, מרוויחים הכי מעט, משלמים הרבה כסף ואין להם סיכוי לדירה. מה כבר ההבדל בין ניסנקורן והשמאל וחיים כץ והוועדים בימין ואצל נתניהו. זה אותו גוש שחי על הראש של אלה שלא קרובים מספיק לצלחת. יש לי מצע של 344 עמודים, ומי שיעזור לנו להגשים אותו אלך איתו. לא פוסל את גנץ בסופו של יום".