יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הכחיש היום (שני) את טענתו של סגן ראש השב"כ לשעבר וחבר כחול לבן, יצחק אילן, כי הוא תכנן לבצע פיגוע תופת בנתיבי איילון ערב תוכנית ההתנתקות ב-2005. בראיון לתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, סמוטריץ' אמר כי הוא שוקל להגיש תביעת דיבה נגד אילן, וכי ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון השתמש בשב"כ "לחסל מתנגדי משטר". 

"לא היה ולא נברא", אמר ח"כ סמוטריץ'. "כבר הרבה זמן אני מפחד מגנרלים שנכנסים למערכת הפוליטית ואם הוא מהווה דוגמה למשהו מהם אז זה פשוט אסון למדינת ישראל. אני גאה על חלקי במאבק על הניסיון למנוע את גירוש גוש קטיף. כל שעשיתי במסגרת המאבק הזה היה לגיטימי והיה דמוקרטי לחלוטין. נעצרתי על ידי השב"כ כשהוא הפך את עצמו לזרוע פוליטית וכלי שבאמצעותו אריאל שרון ניסה לחסל את מתנגדי המשטר שלו".

"מיד אחרי הגירוש השתחררתי לביתי בלי כלום, לא הוגש נגדי כתב אישום וגם לא נחשדתי בשום דבר שקשור לקשקוש הזה", הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי. "אני מתלבט אם לתבוע תביעת דיבה. האיש הזה לא שווה יחס. אני מתנצל בפני מגורשי גוש קטיף שלא הצלחנו למנוע את האיוולת הזו. אני מבטיח לעשות הכל כדי שדבר כזה לא יחזור".

 

כזכור, אמש דווח בחדשות 13 כי סגן ראש השב"כ טען שחבר הכנסת תכנן לבצע פיגוע בנתיבי איילון, וכינה אותו "מחבל יהודי" במהלך חוג בית שערך במושב בשפלה. "אתם יודעים שאת סמוטריץ', שכנראה יחנך את ילדיכם אם הם יעלו לשלטון, אני חקרתי אותו. הוא היה מחבל. הוא אמנם יהודי אבל מחבל", אמר אילן.

"הוא בזמן ההתנתקות רצה לפוצץ מכוניות נוסעות בכביש איילון, בשיא הפקקים עם נפט. תפסנו אותו עם 700 ליטר של חומר. כמו אחרון העבריינים, שלושה שבועות הוא שומר על זכות השתיקה", אמר סגן ראש השב"כ לשעבר. "חבר'ה הוא מסתיר את זה, לא תמצאו את זה בשום מקום. שלושה שבועות הוא שמר על זכות השתיקה". 
אריאל שרון. צילום: פלאש 90
אריאל שרון. צילום: פלאש 90