שר העלייה והקליטה וחבר הקבינט המדיני, יואב גלנט, תוקף את ראשי כחול לבן בעקבות הרמיזות שראש הממשלה בנימין נתניהו ביצע בגידה. בראיון לגלי צה"ל, האשים היום (ראשון) גלנט כי "תאוות השלטון מורידה את האנשים האלה מהפסים. להגיד על נתניהו מילים שמתחרזות עם המילה "בגידה". בוא נזכור על מי מדובר. לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל, אחיו נפל במבצע אנטבה, אבא שלו היה בקשר עם מבשרי הציונות. להגיע לשקר הזה זה דבר שהם צריכים להתנצל עליו".
גלנט התייחס גם לעובדה שראש הממשלה לא עדכן את מערכת הביטחון, כולל שר הביטחון, על מכירת הצוללות הגרמניות למצרים, וחזר לימיו בצבא: "אני קלטתי את צוללות הדולפין הראשונות. לאחר מכן, כשהייתי מזכירו הצבאי של ראש הממשלה שרון, הוא הטיל עלי לרכז את רכש הצוללות הרביעית והחמישית. אני זוכר את השיחה לשרון מגרמניה: קיבלנו מתנה יקרה - שליש ממחיר הצוללות, אנחנו צריכים להשלים עוד שני שליש. דיברתי עם ועדת שרים מצומצמת. ממולנו ישבה המערכת הצבאית שיש לה רצונות משלה. ישב הרמטכ"ל יעלון, סגנו חלוץ וסגנו המיועד קפלינסקי, כולם התנגדו לרכש הצוללות. למרות זאת שרון דחה אותם והודיע שקונים. 
למה הוא לא יידע את מערכת הביטחון?

"יש פה תחושה שלמצרים ניתן נשק אסטרטגי. זה לא נכון. בעולם יש כ-70 צוללות כאלה שנמכרו. הרמה שלה מבחינה מקצועית היא שתי רמות מתחת לשלנו. רה"מ אמר בצורה בהירה, שמשיקולים מדיניים ואחרים, מדובר בסוד מדינה והוא לא יכול להרחיב עליו. אני אגב בספק מה הם ידעו ולא ידעו. כל מה שקשור ליחסי חוץ של מדינת ישראל נמצא בסמכות של ראש הממשלה. יש הרבה החלטות שמתקבלות על ידי ראש הממשלה וגורם ספציפי, כמו ראש המוסד, או ראש המל"ל".

"יהיה עימות ברצועה, ואנחנו נקבע את העימות"
על חילופי האש בדרום אמר חבר הקבינט, שגם ממלא את מקומו של ראש הממשלה שנמצא בוושינגטון בראשות הקבינט: "אני חושב שכל ירי לעבר אזרח או חייל, צריך לטפל בו, אבל ההיגיון או השיטה שיש רק דרך אחת לטפל בירי כלומר לתת מכה על מכה, הוא לא נכון. במערכה הזאת יש מקרים שצריך לעצור נשימה ואז לפעול. הייתי אלוף פיקוד הדרום, בשנים האלה נפלו 10,000 רקטות וטילים, אנשים עזבו את שדרות באוטובוסים, ואני ניסיתי לשכנע שיהיה מבצע ולא עשו את מה שביקשתי". 
"אני חושב צריך להבין - תהיה מערכה נוספת בעזה, אנחנו לא רוצים אבל תהיה, אנחנו נקבע את העיתוי, לא החמאס. אם החמאס היה חושב שיוכל להשיג דברים בכוח, הוא היה פועל בכוח", הסביר האלוף במיל', "כאשר יהיה צורך ונגיע לתנאים שיבשילו אנחנו נפעל. מלחמה זאת אפשרות אחרונה. בצד השני יושב אויב שלא מוכן להכיר בקיום שלנו. אנחנו לא נמצאים ברצועה כבר 14 שנה. הם אומרים הבו לי את תל אביב ירושלים וחיפה, את זה הם לא יקבלו, וכל עוד לא תהיה שם הבנה שבצד השני יש מדינה יהודית המצב הזה יימשך". גלנט הוסיף כי המצב ראוי לשיפור אבל הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני עשור.
גלנט התייחס גם לעובדה שביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בברקן נבנה מחדש ואמר כי "הטרור פועל בתפר שבין הרשות המבצעת, קרי הממשלה, לבין הרשות השופטת. אנחנו נצטרך לשנות חקיקה ולתת לממשלה יותר סמכויות בעניין הזה".