יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה הבוקר (חמישי) בוועידת ישראל לדמוקרטיה של עיתון "הארץ" כי אם תהיה ממשלה בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, היא "תשב באופוזיציה ותמרר לו את החיים". מוקדם יותר העריכה בגלי צה"ל כי לאחר הבחירות היא תשב עם גנץ באותה ממשלה - ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 



"אבל אין סיכוי שזה יקרה", אמרה שקד על ממשלה בראשות גנץ. "גוש הימין חזק מאוד גדול מ-61 ואולי כשיהיה לכם יריב אידיאולוגי ראוי תוכלו לתת פייט. כרגע אפילו פייט אתם לא יכולים לתת", אמרה השרה שקד בוועידה בתל אביב.



על בג"ץ אמרה: "בג"ץ הוא מוסד חשוב אבל במשך שנים המשפטיזציה החלישה את הצבא. רואים את זה גם במבצעים וגם ביום יום. הכוונה היא להדגיש את העובדה שמשפטיזציה חלחלה לצבא והיא מרתיעה מלקבל החלטות במצבי לחימה ומשפיעה על כל שדרת הפיקוד". 


שרת המשפטים אמרה כי הח"כים הערבים בישראל צריכים לייצג את החברה הערבית בישראל ולא את הרשות הפלסטינית. "בל"ד, כמפלגה, חותרת תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולכן היא לא צריכה להיות בכנסת", אמרה.

בשיחה הבוקר עם אילנה דיין בגלי צה"ל, אמרה שקד כי לא תמליץ על גנץ לראשות הממשלה ולא תשב בממשלה בראשותו, אבל אין לה בעיה לשבת איתו בממשלת ליכוד. "כשאני צריכה להחליט מי יהיה ראש הממשלה, נתניהו או גנץ, ברור שאמליץ על נתניהו. גנץ היה רמטכ"ל פרווה, במגזר בפרטי הוא נכשל כישלון חרוץ ואין לו ניסיון פוליטי. אם רוצה להיות רה"מ שיהיה קודם שר כמה שנים ואז נראה מה הוא יודע לעשות. מה גם שהוא איש שמאל. אין לי קמצוץ של דילמה", הסבירה. 



את יכולה לומר בפה מלא שלא תשבו עם כחול לבן בממשלה?
"אני יכולה לומר בפה מלא שלא נשב בממשלה בראשות בני גנץ. אם רה"מ יזמין את גנץ לממשלתו, ויש סיכוי גדול שזה יקרה, לא תהיה לנו בעיה לשבת איתו, הוא לא אדם פסול. ההערכה שלי שאחרי הבחירות טראמפ יפרסם את תוכנית השלום, בעקבותיה נתניהו יזמין את גנץ לממשלה והם ישבו ביחד".  



שרת המשפטים התייחסה גם לתוכנית שהציג אתמול שותפה להנהגת הימין החדש, נפתלי בנט, בכנס מעריב לביטחון, בו הציג את הרעיונות שלו לניצחון על חמאס. 



"זה עניין של גישה", אמרה בתשובה לשאלה אם לא ניתנה לצה"ל פקודה לנצח. "יש כבר תקופה ארוכה גישה של הכלה לעומת גישה של בנט של הכרעה. צה"ל הוא אחד הצבאות הטובים בעולם, יצירתי נועז שצריך להפעיל אותו אם רוצים שחמאס יהיה מורתע. אני באמת חושבת שכשבנט יהיה שר ביטחון אז חמאס יתחנן להפסקת אש ולא ישראל".