שבוע לבחירות, והקמפיינים של המפלגות נכנסים לישורת האחרונה. הקרב בין הליכוד לכחול לבן הופך מכוער מרגע לרגע, כפי שהוכיח תחקיר הבוטים שפורסם אתמול. היועץ האסטרטגי משה דבי הסביר הבוקר (שלישי) בשיחה עם ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM מדוע לדעתו ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא כרגע ביתרון על פני בני גנץ.

"נותרו עוד שבעה ימים. הליכוד הצליח להשתלט על סדר היום", אמר דבי. "היה מבחנון אחד קטן כשכחול לבן הצליחו להכתיב סדר יום בנוגע לעסקת הצוללות. הייתה להם בעיטה אחת טובה אך גם זה ירד מסדר היום. ביבי פנה למהדורת סוף השבוע אחרי הריאיון של גנץ. זו הייתה החלטה נכונה שעצרה את הסחף על פרשת הצוללות".



מראיינים הרבה יותר אנשים מכחול לבן ומתעניינים לשמוע מה קורה שם בעקבות ההקלטות. זו לא השתלטות על השיח?
"אף אחד בליכוד לא מתראיין בלי אישור ותדרוך מראש הממשלה וב-97% מהמקרים והם מתנהגים למופת בקמפיין. כולם מדברים את אותו דף המסרים, מה שלא קורה בכחול לבן. כאשר בני גנץ התראיין ליונית לוי מארצות הברית יועץ התקשורת היה צריך לשים דגל של מדינת ישראל מאחוריו. זה דבר בסיסי".



מה דעתך על ההדלפות מהמטה?
"הן לא משחקות לטובתו אלא לרעתו. הכרסום קרה בעקבות ההדלפות, הוא לא הצליח למנף את המצב הביטחוני. תארו לכם מה הליכוד היה עושה אם היה יורה טיל לשרון והיו כאלה הפגנות על הגדר. נתניהו היה צולב אותם. אין קריסה בליכוד, הם שומרים פחות או יותר על כוחם ודווקא כחול לבן נחלשת".



כל מערכת הבחירות הזו היא על כלום ושום דבר.
"זו מערכת בחירות שלא דיברו בה על הנושאים המהותיים וזה חבל. כולם יודעים שיש מחסור במערכת הבריאות של מדינת ישראל ויודעים שהיא לא תוכל להכיל את כולם".



ברגע שאתה נוגע בבעיות האמיתיות אתה פוגע בשלטון, כחול לבן לא מצליחים למנף את זה.
"נכון. הליכוד עשר שנים בשלטון ולדבר על זה לא יהיה לטובתם. השבוע האחרון הוא שבוע קריטי. אם ייווצר טרנד למפלגה ספציפית זה יהווה שינוי. כרגע כמו שזה נראה, ראש הממשלה הבא עדיין יהיה בנימין נתניהו".