אתמול פורסם מחקר אודות רשת של מאות חשבונות טוויטר מזויפים ואנונימיים, אשר הפיצו באמצעות הרשת כ-50,000 ידיעות מדי חודש במטרה להשתלט על השיח הציבורי והתקשורתי ופרסמו מסרים התומכים בליכוד ובראש הממשלה בנימין נתניהו. אראל סג"ל התעמת היום (שלישי) בתוכניתו ב-103FM עם העיתונאי חיים לוינסון בנוגע לשאלה האם יש סתימת פיות במדינת ישראל והאם היא מימין או משמאל.



סג"ל: "רוב הציבור הבין את ה'פייק' בתחקיר של אתמול. טוויטר חסמה ביממה האחרונה 28 צייצנים".



לוינסון: "באמת חסמו שם כמה בוטים, אך משום מה מפנים את הטענות הללו דווקא לשמאל".



סג"ל: "שלי יחמוביץ' גם קראה לחסום חשבונות כאלה. מי שקורא לסתום פיות פעם אחר פעם זה השמאל".



לוינסון: "תפסיק, הימין גם קרא לחקור את אושרת קוטלר על דבריה".



סג"ל: "עשית עכשיו מעשה לא ראוי. אמרנו אחרי המקרה שאסור לפגוע בחופש הביטוי של אושרת קוטלר והמחנה שלי נכנס בי על זה".



לוינסון: "אתה טוען שהשמאל סותם פיות והרגע הבאת דוגמא להפך הגמור".



סג"ל: "ביום ראשון הבאנו סיפור משמעותי על המשקיע של המימד החמישי. הדברים האלה, העובדה שמשטרת ישראל נכנסת לפרויקט כזה עם איש כזה, זה צריך להעלות את השאלה מי שומר על השומרים".



 


לוינסון: "אחת הבעיות בטוויטר ובפייסבוק היא ממשלת הימין. הם טוענים נגד פייסבוק וטוויטר איך הן נותנות במה לקריאה לטרור ואז הם נאלצים להפעיל מנגנונים נגדם. ברגע שאתה קובע תנאים של רשת לפיהם אסור לקלל ואסור לעשות כל מיני דברים אז זה מה שקורה - חוסמים".

סג"ל: "טוויטר הייתה מגרש המשחקים בעיקר של השמאל והדבר הזה השתנה. רק אתמול הייתה הדלפה בטלוויזיה של קטעים מחקירתו של יאיר נתניהו. אני לא יודע איך אני הייתי מדבר אם היו מדברים ככה נגד ההורים שלי".

לוינסון: "זו הפריבילגיה של ילד אשכנזי. אני רוצה לראות אתיופי בן 18 בחקירה שאומר שהמשטרה היא גסטפו".

סג"ל: "רק בשבוע שעבר דוח המבקר עבר כאן כאילו כלום. מבקר הפרקליטות הוציא דוח וזה עבר כאילו כלום".

לוינסון: "ומי ראש הממשלה כבר עשר שנים? אתם מהימין בשלטון. אתם הממשלה וזה מה שמוציא אותי מדעתי. מה עם האחריות שלכם על הכשלים בפרקליטות ובמשטרה? איפה המשרד לביטחון פנים בנושא ליחסים בין המשטרה למימד החמישי?".

סג"ל: "כל פעם שהימין מנסה לטפל במערכת המשפט או בפרקליטות אתם צועקים בכנסים בבית סוקולוב שיש פגיעה בדמוקרטיה. מי שסותם פיות זה אתם".

לוינסון: "שים פס על הכנסים בבית סוקולוב. אתה לא יכול לבוא בטענות שמתרעמים. הם התרעמו על חוק הלאום וזה לא עזר להם".

סג"ל: "זה מגוחך. יום אחד הקולגות שלי יתסכלו על ההתנהלות של הפרקליטות והמשטרה, יכו על החזה ויאמרו שהם לא היו בזמן אמת עם האצבע על הדופק".

לוינסון: "אם רק הייתה תחושה שהתעניינות שלכם במשטרה ובפרקליטות התחילה מתוך עוול ולא בגלל שראש הממשלה נתניהו נקלע לפני שלוש שנים לשורה של חקירות פנימיות, אז אולי זה היה גורם לאנשים לחשוב שזה ענייני".

סג"ל: "זה התחיל בשנת 2005. מדינת ישראל התגייסה להעביר את ההתנתקות והשעו את הדמוקרטיה לחצי שנה. הסנגוריה הציבורית דרשה להגיד את זה אך נבהלה משי ניצן. ראיתי את זה מול העיניים ואיך משעים את הדמוקרטיה ושולחים ילדות בנות 14 לשבועיים מעצר. ועל מה? אז תפסיקו לדבר איתי על דמוקרטיה. זה בדיוק מה שקורה עם כחול לבן. כבר שבוע מתבכיינים על הקמפיין של הליכוד כשיו"ר המפלגה שאומר שמעשיו של רה"מ הם קרובים לבגידה וזה אחרי חקירה. זו עלילת דם מתועבת. גם עלילת הפייקים היא מתועבת".

לוינסון: "בקיצור הם עשו לכם ביבי".

סג"ל: "עשו לנו ביבי, אבל בסוף נצטרך לחיות כאן ביחד".