אתמול פורסם ב"ידיעות אחרונות" וב"ניו יורק טיימס" מחקר אודות רשת של מאות חשבונות טוויטר מזויפים ואנונימיים, אשר הפיצו באמצעות הרשת כ-50,000 ידיעות מדי חודש במטרה להשתלט על השיח הציבורי והתקשורתי ופרסמו מסרים התומכים בליכוד ובראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי ההאקרים, לא נמצא קשר ישיר בין רשת הבוטים, לראש הממשלה, למפלגת הליכוד או למשפחתו. עם זאת, הם הסבירו כי "הרשת פעלה בתיאום עם הליכוד ועם קמפיין הבחירות שלהם". זיו קנובלר, שחשבון הטוויטר שלו נחסם בטענה שמדובר בבוט, התארח היום (שלישי)  בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM וטען: "מדובר בסוג של מרדף וציד".



'ידיעות אחרונות' פרסמו חצי התנצלות היום וטענו שהשם שלך שורבב בטעות?


"לא ראיתי את זה בעצמי כי לא פתחתי את העיתון אך גיליתי הבוקר שהחשבון שלי נחסם בטוויטר והאמת שאין לי מושג למה. הציוצים שלי אמנם נוקבים אך הם לא בשיח נמוך, מתלהם או מסית. אני מניח שאני לא אומר משהו שהוא חריג. התחושה שלי שמדובר בסוג של מרדף. מהרגע שפורסם שמי אתמול אני מרגיש בסוג של ציד. אני מקבל הודעות מאנשים והעובדה שהתראיינתי בתקשורת בפנים סמויות לא עזרה לי. הגיעו עד לאמא שלי, אישה בת 83 שסיפרה לי בבהלה ששאלו אותה שאלות תוך כדי שסירבו להזדהות. זה נמוך בעיני".



מה אתה מתכוון לעשות?


"אני לא מתכוון לעשות מהלך פזיז אך אני לא אשכב על הגב ואקבל את זה בהכנעה. ישנה תחושה ששבוע לפני בחירות סותמים לי את הפה. בטוויטר נעשית עבודה באמת טובה של אנשים שלא מאוגדים בשום צורה. סיפרתי אתמול שהייתי עד לפני כמה שנים איש מפלגת העבודה. מהרגע ששיניתי את דעותיי הפוליטיות הפכתי מבן אדם מוכשר וטוב לבוט".