שישה ימים לבחירות הארציות, והמועמדים נמצאים ביישורת האחרונה שלהם בניסיון להשיג מנדטים נוספים למפלגותיהם. אחרי דברי הפתיחה של שר החינוך, נפתלי בנט, הגיע ח"כ בצלאל סמוטריץ', שתחילה נאם על אחדות העם, התהליך הדמוקרטי והקרע בעם, ולאחר מכן נשאל ע"י פאנל העיתונאים מספר שאלות בנושאים הציבוריים. הוא התייחס למצב בדרום, שמשפיע על הצפון, וגם חזר על עמדתו לפיה הצבא לא צריך לקדם ערכים פמיניסטיים.



תחילה פתח סמוטריץ' ואמר: "חשבתי לתת נאום חוצב להבות אש, על התוכניות שלי לאקטיביזם השיפוטי, לנתח את המצב ביהודה ושומרון, להכריע במקום לנהל סכסוך. חשבתי לתקוף את נתניהו על אמינות והחשש ממפלגת שמאל. החלטתי שאני לא רוצה לדבר על כל אלה, אני אפילו לא רוצה לדבר על תוכנית המאה ואפילו על זה שגנץ מבין שמי שיעמוד איתן מולה הם אנחנו. החלטתי לתת את הנאום הכי לא פוליטי שיש. הכי לא נאום בחירות שיש".

"למה חשוב לומר את זה? כי יש תקופת בחירות, ובתקופה כזאת, כל אחד, בוודאי אופוזיציה, עומד ומספר כמה רע, ומה חסר, ומה לא בסדר. כל אחד לפי דעתו, ואנחנו עוד עלולים להאמין לעצמנו ולחשוב שלא טוב כאן. צריך להזכיר שיש לנו ארץ נהדרת, יש לנו עם נפלא וכלכלה טובה, ומדינה מצוינת, ודמוקרטיה חיה ותוססת, ועיתונאות חופשית. העם נפגש בעבודה, בלימודים, בצבא, בכנסת. מותר לנו להתווכח, אז אני רוצה שנצא רגע החוצה, נפתח את העיניים, ונתאהב בעם הזה, בערים, ביישובים, במרכז, שלא נהיה כפויי טובה, עם כל מה שהיא מורכבת. אחרי שנתאהב, מותר גם לא להסכים".

בן גביר אמר שאם נתניהו חותם על הסדרה, הוא בוגד בתושבי הדרום. זה אולטימטום שלכם? יש עוד תנאי סף? 
"שימוש במילה בגידה הוא לא ראוי, בוודאי כלפי ראש ממשלה מכהן. אני חושב שמדיניות ההכלה היא חמורה מאוד. כשהיא באה במקום התקפיות נועזת - היא בעייתית. היא מזמינה אלימות. נסראללה רואה אותנו בדרום, ומקבל תיאבון. המחיר שהם צריכים לשלם הוא גדול, אסור לנהל מו"מ עם ארגון טרור. לא חשוב אם זה במסלולים עקיפים או ישירים. לא משחררים מחבלים, זה אסון".

לאחר מכן הוסיף: ,אנחנו נעמוד על כך, במסגרת הסכם, שמבקר המדינה הבא לא יהיה שופט. זו טעות טרגית. שופט זה אדם שרגיל לדבר במונחים של כן, לא, שחור, לבן, אשם, זכאי. הוא צריך לבוא מתחום מדעי הארגון. הוא לא צריך להיות אדם שמחלק למערכת ציונים. אנחנו נעמוד על כך שמבקר המדינה הבא יהיה איש ארגון שבא מתוך המערכת, שמכיר אותה".
 
לאחר המקרה של סא"ל חג'בי אמרת שזאת הוכחה לכך שאין סיבה לשירות משותף. זה המסר שלך אליהן?
"אני לא זוכר את ההקשר, אבל עומד מאחורי ההתבטאות הזו. אני גאה מאוד בנוער, בבנים ובבנות של הציונות הדתית. אני גאה בחינוך שלנו שהוא חינוך אידיאלסיטי למעורבות, תרומה ואכפתיות. אני שמח על זה שהבנים והבנות שלנו רוצים להיות במקומות הכי טובים ורוצים לתרום למדינת ישראל. זו הצלחה גדולה של הנוער שלנו. אבל אני גם גאה להיות אדם שמכיר במציאות ומכיר את האדם וחולשותיו. 
 
"אני גאה בזה שיש צבא שמבין שתפקידו להילחם ולא רואה את תפקידו ככזה שצריך לקדם ערכים פמיניסטיים של שוויון. מי שמתכחש לעובדה שסיטואציה שבה בנים ובנות נמצאים יחד בסיטואציות לוחמניות, עם כל ההורמונים שהדבר הזה מביא - מי שמתעלם מהעבודה שלדבר הזה יש השפעה שיכולה לפגוע בריכוז ובקשב - בעיניי טומן את הראש בחול ומתעלם מהמציאות".

על החסינות לאנשי ציבור: "אני מבקש להחזיר את המצב לקדמותו עד שנת 2005. במשך עשרות שנים לנבחרי ציבור הייתה חסינות. אם אני חבר ועדת כספים ואני מבקש לקצץ את תקציב המשטרה אני צריך לפעול ללא מורא שמישהו יחפש אותי בסיבוב וינסה לתפור לי תיק. אני בהחלט ארצה להחזיר את החסינות של נבחרי הציבור, ובכלל זה גם ראש ממשלה. יצטרכו לבוא לכנסת ולשכנע שהאינטרס הציבורי של העמדה לדין גובר על אינספור אינטרסים ציבוריים אחרים כמו רצון העם".