שישה ימים לפני הבחירות לכנסת ולראשות הממשלה יו"ר מועצת יש"ע לשעבר פנחס ולרשטיין ויו"ר "מרצ" לשעבר זהבה גלאון התארחו בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, הביעו את דעתם בנוגע לעתידה המדיני והביטחוני של מדינת ישראל והתייחסו לתוכנית השלום של טראמפ.



ולרשטיין: "רוב המפלגות היום הן לא תנועות אידיאולוגיות. אנחנו לא יודעים מה גנץ מתכנן לעתיד יהודה ושומרון. אני מניח שבמידה והוא יהיה בשלטון, כל היישובים בגושי ההתיישבות יוקפאו. זה דבר שאינו ברור לציבור. כחול לבן נשמעת מפלגת מרכז אך ברור שאם הם יכנסו למהלך בינלאומי גושי ההתיישבות ייכנסו להקפאה".



עופר שלח אמר שלא יעצרו את הגידול טבעי גם אם יקפיאו את ההתיישבות.
ולרשטיין: "ברגע שתהיה הקפאה לא יסדירו את הנושא. החשש שלי הוא משאננות בימין וקולות שמצביעים לגנץ".



גלאון: "אני מוטרדת מכך שלא דנים בנושא המדיני, עתיד השטחים וההתנחלויות. דיברו על התנחלויות והכרה ברמת הגולן. גורמי ביטחון אמרו שכל נקודות החיכוך עם הפלסטינים עשויות להידלק. המפלגות הגדולות מתחרות ביניהן מי תסרב טוב יותר לתוכנית השלום של טראמפ".





דווקא נתניהו מחויב לטראמפ.


גלאון: "בינתיים הוא מובל על ידי טראמפ ולא ההפך. אני לא תולה תקוות בטראמפ או במפלגת שלושת הגנרלים. הם רוצים להיות אלטרנטיבה שלטונית ומטשטשים את הנושא. הם נגררים לסדר היום שנתניהו מכתיב וכשמדברים על פתרון שתי המדינות מקבלים תשובה מגומגמת. כל ממשלה שתקום תצטרך להחליט האם תקריב את הלגיטימציה של ישראל לטובת ההתנחלויות".



אולי זה הפסיק לעניין את הציבור?


ולרשטיין: "אני יודע למי אני אצביע וגם את זה אעשה לא בלב שלם. היחידי שיעמוד מול טראמפ הוא נתניהו והשלטון הקיים".



גלאון: "בכל סקר שעושים, מרבית הציבור עם כל הקושי בעזה ובגדה תומך בפשרה. אתם דואגים ליישובים בגג ההר אך הציבור רוצה פשרה. פתרון שתי המדינות עם כל הקושי הוא עדיין הפתרון היחיד. זו הזיה לחשוב שנוכל לחיות תחת מסגרת לאומית אחת".



ולרשטיין: "אני חושב שההפך, שאבוי לנו אם תהיה מדינה אוטונומית בעזה".



הקלישאה היא שרק הימין יכול להחזיר שטחים בתמיכה של השמאל. מי יוכל לעשות את זה היום?


גלאון: "אני כופרת בדעה הזו וחושבת אם תהיה מנהיגות אמיצה בשמאל היא תוכל לשכנע ציבור גדול שזה אינטרס ישראלי ללכת לפשרה".


ולרשטיין: "הייתי רוצה שאנשים יצביעו לפי תפיסות עולם אידיאולוגיות ושכולנו נכבד את ההחלטות שיתקבלו".