מערכת הבריאות הפכה להיות אחד מנושאי הבחירות החשובים ביותר, כשכל מפלגה מבטיחה לתקן אותה, ולמנוע מחולים לשכב במסדרונות. מי שהתייחס לנושא וספג ביקורת בעניין היה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), שדיבר היום (רביעי) בכנס "הג'רוזלם פוסט".



"מערכת הבריאות בארץ חזקה. אנחנו בין הכי גבוהים בעולם, מספר 6 בעולם. זה נכון שיש צפיפות בחדרי המיון, אבל זה נהיה רק יותר טוב, לא פחות טוב. זה שהיה בלאגן בחודשיים האחרונים - זה בגלל הבחירות. כולם חיפשו את הזקנה במסדרון. העובדה שהיא הוספתי 1,000 מיטות בקדנציה האחרונה למערכת הבריאות. הוספתי גם בית חולים חדש באשדוד. זה בחירות, אנחנו רגילים לזה"
"אנחנו מנסים לעשות לקשישים חיים יותר קלים. אני חייב לתקן את חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שאמרה שיש הרבה זיהומים. היא לקחה נתונים של זיהומים בבתי חולים - אף פעם לא היו 5,000 מתים. הנתונים ירדו בחצי. אנחנו משקיעים הרבה כסף. כשהתחלתי להיות סגן שר היו 9 מכשירי MRI, היום יש 49".

יש נתונים שמראים במצב בתי החולים בארץ גרוע. אתה באמת חושב שחסרים כספים למערכת הבריאות?
"בהחלט כן. כששר האוצר אמר בימים האחרונים שהוא הוסיף מיליארד, אמרתי לו שיבוא אליי ויראה לי איפה המיליארד. שנה אחרי שבית חולים נפתח הוא בגירעון של מאה מיליון שקל? אין מצב כזה. אני לא מקבל את זה. אני גם פתחתי 22 חדרי מיון קדמיים, שפתוח מ-19:00 עד 7:00".
 
"הסכומים שזקוקים להם במערכת הבריאות. תיאורטית, אם לא אקבל את הכסף הזה יעשו לי יורידו לי שירותים לקשישים וכדומה. עדיף לי שישלמו טיפה יותר. גם המגזר שלי משלם". בשלב זה הוא פנה לקהל, החילוני ברובו, ואמר: "אני משלם יותר ממכם".

האם מראש ויתרתם על האפשרות ללכת עם כחול-לבן?
"כדי שלא יגידו שאני מגמגם או מזגזג - אני עם לפיד דקה אחת לא אשב. אנחנו הולכים להמליץ על נתניהו, נקודה".

מה ההבדל בדעות בין לפיד לליברמן - גם אם ליברמן לא תלך?
"ההבדל הגדול הוא שללפיד יש שנאה בעיניים נגד החרדים. כשהוא התמנה לשר האוצר הדבר הראשון שהוא עשה זה לבדוק כל סעיף תקציבי. זה משפיל אותי. מי שרוצה לפגוע בך - תעבור את הכביש".