יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הבוקר (חמישי) בכאן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מרגיש שהוא "מלך" וכולם מסביבו "נתינים". גנץ אמר כי נתניהו סיים את תפקידו ההיסטורי וכי חלה הידרדרות וההסתאבות ב-13 השנים שלו בשלטון, תוך שהוא מתייחס לדיווח על עסקה שקיים בן דודו נתן מיליקובסקי עם לוב. יו"ר כחול לבן גם דחה את הדיווח על פגישותיו עם פסיכולוגית. 



תחילה בירך גנץ על השבת גופתו של נעדר צה"ל זכריה באומל. "חזרתו של זכריה באומל דבר כאוב אבל דבר משמח. תמיד חתרנו להביא את הנעדרים הביתה", אמר גנץ. "אני כואב עם משפחתו ומאחל לה לסגור מעגל משנה, כי מעגל הכאב יימשך. יש לנו מחויבות לכל הנעדרים, נחבק את המשפחה ונהיה איתם בלבנו כל הזמן". על עיתוי הפרסום אמר: "גם אם היה אפשר לתזמן זאת אחרת, זה לא משנה".

על השוואתו לראש הממשלה בנימין נתניהו כמדינאי אמר גנץ: "אני יכול להוות מאץ' אפ מצוין ברמה המדינית. אני לא ראש ממשלה, אבל גם לא ראש ממשלה 13 שנים. ב-13 שנים היה צריך לסדר את התחבורה, אנשים מתים בבתי החולים, 13 שנים שאנחנו בתחתית רמת החינוך של OECD. גם שחיתות, היום אנחנו שומעים על עוד עסקה, אנחנו כבר לא מצליחים לעקוב". גנץ דחה את הדיווח על פגישותיו עם פסיכולוגית: "מנהיגים בכירים מתייעצים ביועצים ארגוניים וזה דבר חיובי שלא צריך להתבייש בו".

גנץ חזר על הדרישה לבדוק את ענייניו הכספיים של נתניהו בפרשת הצוללות: "לא להתייעץ עם הגופים האמונים על כך במערכת הביטחון יכול להביא לפגיעה בביטחון המדינה". כשנשאל יו"ר כחול לבן על דבריו לפיהם ראש הממשלה הוא "רודן בהתהוות", השיב: "הכל דמוקרטי, לכן זה בהתפתחות. אנשים מסדרים לעצמם סידורים והגנות. מחר בבוקר ייקח עצמו את שותפיו, יחתום על חוקים שייתנו לנו חסינות. הוא גם מכניס את הכהניסטים לכנסת". 


בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90

 
הרמטכ"ל לשעבר התייחס בביטול לסקר הארץ, לפיו הליכוד מוביל על כחול לבן והפער של גוש הימין הולך וגדל. "היצור שבראנו הוא יצור מצוין הוא מייצג את כל קצוות החברה הישראלית. ראיתי את הסקרים, כמו שאמרנו לאורך הדרך אנחנו לא נרתעים כשהסקר יורד. שמעת מה נתניהו אומר בהקלטות, אנחנו הולכים להיות הכי גדולים ואני משוכנע שעוד נראה הפתעות. בכל הרשימה שאמרת עוד יצוצו סקרים". על הרוטציה עם יאיר לפיד אמר: "נראה שאנחנו מכבדים ונראה למדינה איך לעבוד אחרת, בלי ספינים. הוא איש עם ניסיון ויהיה ראש ממשלה מצוין".
גנץ התייחס בהמשך שוב לקשריו העסקיים של נתניהו וחזר על הבטחתו לא לשבת איתו בממשלה. "עכשיו לוב, מדובר בבן אדם שאיבד את הלגיטימציה שלו. אני, בני גנץ, לא אשב עם נתניהו. הוא צריך לעמוד לדין, מקווה שייצא בסדר, אני לא שונא אותו. ככה זה שראש הממשלה חושב שהוא מלך. כשאתה יושב 13 שנה, אתה חושב שאתה מלך וכולם נתינים. אני לא שונא אותו, אבל הוא את תפקידו ההיסטורי סיים".

מנהיג כחול לבן שלל שוב את הטענות לאי סדרים בקשרי "המימד החמישי", חברתו הפרטית, עם המשטרה. "זה לא היה 50 מיליון שקל, ביבי חוזר על זה כדי להסתיר את העסקאות שלו, שלא ברור איך הן קרו. אנשים מתעוררים כל בוקר לשקר אחר. ראש הממשלה חושב שהוא מלך. יש כאן מדינה שהולכת ומידרדרת ומתרכזים בשתי מילים שמישהו אמר", אמר.