ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (חמישי) בכאן ב לפני המראתו לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והתייחס להחזרת גופתו של חייל צה"ל זכריה באומל: "היה כאן מאמץ מודיעיני משולב, בעל עוצמה בלתי רגילה, ואני שמח שזה הצליח לבסוף". הוא השיב לאלו הטוענים כי מועד הפרסום, ימים ספורים לפני הבחירות, אינו מקרי ואמר כי "מדובר בקשקוש - המועד נקבע בשל שיקולים מבצעיים שהתרחשו ב-48 השעות האחרונות, כשהבדיקות הושלמו". לדבריו, מיד עם סיומן משפחתו עודכנה בתוצאות. 
לפני עשור עלית לשלטון, ואמרת שתפיל את שלטון חמאס בעזה.
"עשינו הרבה בעזה, לא כבשנו אותה כי אז היינו צריכים לקחת לקחת כשני מיליון פלסטינים. שוחחתי על הנושא עם מנהיגים ערבים רבים ואף אחד לא התנדב להמשיך ולדאוג לרצועה".


לא ידעת את זה לפני עשור?
"קיוויתי שיימצא מי שייקח אותם, וכעת מה שעשינו זה להכות בהם. אנחנו לא יכולים לעשות הסדר מדיני עם מי שרוצים להשמיד אותנו. אנחנו המדינה היחידה באזור שמצליחה לשמור על שקט, ואף אזרח לא נהרג בעוטף עזה מאז צוק איתן. אנחנו מפעילים כוח רב כשצריך, ובשנה האחרונה נהרגו למעלה מ-300 פלסטינים על הגדר. הם מנסים לחטוף חיילים שלנו ואנחנו מונעים את זה.
המסר לתושבי העוטף בעייתי, כי נראה שנשקלת פעולה צבאית רק כשיורים למרכז הארץ. 
כל האפשרויות, כולל כניסה וכיבוש, עדיין נמצאות על השולחן. אנחנו עוטפים את עזה עם כוח עצום ואכן חמאס והג'יהאד האיסאלמי הביאו אלפי מרסנים לגבול. אינני יודע אם יהיה שקט ארוך טווח, אני לא עושה מלחמות מיותרות ומוכן לשלם את המחיר הפוליטי כשצריך וכשלא. אני רוצה שכל אמא ואבא יידעו שאני לא שולח ילדיהם למלחמה סתם. יכול להיות שנצטרך לצאת למבצע צבאי רחב ברצועה. זו האופציה האחרונה.

בעבר פורסם כי קנית את המניות של חברת הפלדה בהנחה של 95%.
זה שקר, לא קיבלתי אף הנחה. אני גאה בזה שאני מבין בכלכלה ועסקים, ויודע לזהות הזדמנויות עסקיות דבר שגנץ ולפיד לא יודעים. לפיד לא מבין כלום בניגוד לאבא שלו וגנץ פשט את הרגל. הידע שלי והיכולת שלי בכלכלה לא שירתו אותי רק, אלא את המדינה כולה כשנכנסתי לתפקיד. הבאתי מיליארדים למשק הישראלי, זה העשור הטוב ביותר למדינה. 

נתניהו התייחס לקמפיין הליכוד שמציג את מועמד "כחול לבן" לראשות הממשלה בני גנץ כאדם לא יציב נפשית ואמר: "אמרתי עליו שאני חושב שזה גדול עליו. מעולם לא אמרתי שהוא לא שפוי, אמרתי שהוא קורס תחת הלחץ". בתשובה לשאלה מדוע חלק לו שבחים כשסיים את כהונתו כרמטכ"ל הסביר כי "לא מתייחס לתקופת כהונתו כרמטכ"ל. אני חושב שהמעבר מהצבא לפוליטיקה במיוחד למדינאות הוא מעבר קשה מאוד וכנראה שבאמת קשה לו לעמוד בלחץ".
 
הוא הגיב להקלטה שפורסמה השבוע בחברת החדשות, בה נשמע אומר שנשיא המדינה ראובן ריבלין "מחפש תירוץ לתת את הרכבת הממשלה לגנץ", אמר נתניהו כי התבסס על דבריו של גבי אשכנזי. "התייחסתי לכך שהנשיא אמר שהוא יטיל את מלאכת הרכבת ממשלה על המפלגה הגדולה היותר אם אף אחד לא יקבל 61 מנדטים", הסביר, "אקים ממשלת ימין חזקה אם אבחר - בלי גנץ ובלי לפיד ועם מפלגות הימין".
 
ראש הממשלה סירב להתייחס לשאלה הם יחוקק את החוק הצרפתי, האוסר על העמדת ראש הממשלה לדין במהלך כהונתו. "אני לא עוסק בזה בכלל וגם לא עסקתי בזה וזאת האמת לאמיתה. אני לא צריך חוק צרפתי כי הכל יתרסק בשימוע", הסביר. הוא הגיב לדוח מבקר המדינה על מצב התחבורה בישראל: "אני רואה עדיין דברים שצריך לעשות בתחבורה, יש לנו עוד הרבה עבודה. אנחנו עושים דברים, המדינה אחרת, כולם רואים את זה".