5 ימים לפני מועד הבחירות, ונדמה כי המתמודדים המרכזיים מטעם כחול לבן והליכוד מנסים לכבוש כל פינה אפשרית. מצד אחד, אפילו בנימין נתניהו עולה להתראיין כמעט בכל מדיה אפשרית, וכך גם ראשי המפלגה הגדולה ביותר (עפ"י הסקרים). מי שהתראיין הבוקר (חמישי) היה הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, אשר דיבר עם ב"כאן ב'" עם עמית סגל וירון דקל.



אשכנזי תקף את מדיניות הממשלה בעזה ואמר: "כשנהיה בממשלה אנחנו נפתור את זה. העניין בעזה הוא מאוד פשוט. כשנסראללה הולך לישון בלילה הוא יודע בדיוק מה המחיר של ירי על ישראל, אנחנו נשקם את ההרתעה (בעזה). אנחנו על 500 טילים לא נענה במזוודות עם כסף, לא נענה על מטח במטח". 
"אנחנו נשקם את ההרתעה, ועושים את זה דרך פגיעה בפעילים. אני מתכוון למהלך פתיחה למשל כמו עופרת יצוקה. הדבר השני שנעשה אחרי שהחמאס מורתע, אנחנו נטפל במצב ההומניטרי בעזה. זה אינטרס ביטחוני וכלכלי שלנו. אני לא יוצא נגד השקעות בעזה. מערכת הביטחון אומרת שצריך לשלם את המשכורות בעזה – לא במזוודות. נגד זה אנחנו יוצאים. אנחנו בעד לתת את המשכורת, נגד לתת מזוודות לארגון החמאס".

בהתייחס לדבריו של בני גנץ לפיהם "נתניהו הוא רודן בהתהוות" הוסיף: "אני חושב שאחרי 13 שנה צריך לשנות, אני חושב שבני גנץ מתכוון לכך שהוא לא היה מאשר מכירת צוללות למצרים בלי להתייעץ עם שר הביטחון שלו. אני חושב שהוא התכוון לכך שרה"מ שהוא אדם מאוד עסוק לא היה מזמין אליו למעונו הרשמי את קפטן ג'ורג', אתם יודעים את מי בני היה מזמין? את דני ויעל וולף, אנשים שבטעות התעוררו עם טיל שנשלח בטעות לסלון שלהם". 
בנושא החסינות עקץ ואמר: "לא הצלחתי לשמוע מראש הממשלה תשובה לגבי החוק הצרפתי והוסיף: "הרוטציה בין בני גנץ ליאיר לפיד לא תבוטל. אנחנו אנשים שעומדים בהסכמים, אם זה נקרא חוסר ניסיון פוליטי, אז לא יהיה לנו ניסיון כזה, אנחנו לא מפרים הסכמים, זה היה הסכם, לחצנו יד ובזה נעמוד. גנץ הכי מתאים, לכן אני נמצא כאן. אני אמרתי שבני גנץ יהיה ראש ממשלה מצוין. כמו שאמרנו, לא נשב בממשלה עם בנימין נתניהו".