השר לשעבר, דוד לוי, ומי שהוזכר לא פעם כמי שיכול להיות נשיא המדינה, התייחס היום (חמישי) בריאיון מקיף בגלי צה"ל למערכת הבחירות האחרונה, לחוסר הכבוד משני צידי הקשת הפוליטית, ובעיקר ביקש כי השיח יהפוך להיות פחות מתלהם.
תחילה התייחס לריצה של בתו, אורלי, מטעם תנועת גשר, לכנסת הבאה ואמר: "כל ימות השנה אתם מעלים את כאבם של מחוסרי שיכון, של חד הורים, של ערי הפיתוח. כל אלה הם ממש כלפיד לנגד עיניה של אורלי. אני מכבד את החלטתה. אם היא זקוקה לעצה אני כאבא נותן, אבל את ההחלטה היא מקבלת. אמרתי לה לפעול על פי ליבה ואת זה היא עושה". 
"אלוהים חנן אותה בחוכמה, באומץ ובאמינות. אני גאה בה. אני חושב שהיא מניפה פה דגל שמנסים לקפל אותו, והוא דגל חיינו. פרצופינו כחברה, ליכודנו כעם. אני מסתכן לומר שזה מה שהעם חושב. אורלי זוכה לאהדה רבה מאוד מכל השכבות והמפלגות. אנשים גאים בה, מקשיבים לדבריה".

לאחר מכן התייחס למצב השיח והחברה בישראל ונתן נאום תוכחה מרגש: "מה שעובר עלינו זאת לא דרמה, אלא טרגדיה. חשבתי שלאור מה שעברנו, אנחנו בהרס עצמי ושנאה של ממש. אני מאוד חושש לא רק ממה שיקרה, אלא ממה שקורה עכשיו. אני קורא להנמיך את הלהבות. האחריות צריכה להנחות אותנו במערכה הדמוקרטית להעמיד את הנושאים המרכזיים, לרדת מההתקפות הנוראיות והאישיות. 
נניח ומחר, לנוכח הנסיבות, לא יהיה מנוס מהרכבת ממשלת אחדות לאומית. איך האזרח יסתכל על המנהיגים שלו? איזה כבוד עוד יהיה? האם הוא לא יאבד את האמון שלו? האם אנחנו נרד במדרון הזה, כאשר רע ורע? הכל מתמוטט לנגד עינינו. האזרח הולך בעקבות המנהיג. משני הצדדים יש שנאה מעמיקה, שיחה לא קיימת עוד בלי הכפשה, הרס עצמי. זר היה אומר שזאת חברה שהחליטה להתאבד. בואו נחזור חזרה לשפיות ונדע לכבד".

דן מרידור: "מכיר את ראשי כחול לבן, הם ראויים להצבעה"
השר לשעבר, דן מרידור, דיבר גם הוא על המצב הפוליטי בישראל בראיון בגל"צ והפתיע כשאמר שהוא לא מתכוון לתמוך במפלגת הבית שלו, הליכוד, בבחירות הקרבות.
לא הסתרת בשנים האחרונות את הביקורת נגד נתניהו אבל נשארת בליכוד.
"הרבה שנים נשארתי אבל הליכוד איננו אותו ליכוד. נתניהו לקח אותו למקום הפוך. זה הפוך ממה שהליכוד עשה. זה כואב לי באופן אישי. מה שקורה שם זו התקפה על כל מערכת החוק, בתי המשפט, המשטרה, הפרקליטות".

זה לא אותו נתניהו שהצטרפת לממשלתו ב-2009?
"את צודקת. יש מערכת אחרת שאינה קשורה לבחירות והיא מערכת המשפט הפלילי. יש חשדות וכתב אישום תלוי ועומד בכפוף לשימוע. הבחירות והעניין הפלילי מתערבבים". 
אתה מעריך שנתניהו, אם ייבחר, ינסה להעביר חוק צרפתי או חוק חסינות מעודכן שימנע את העמדתו לדין?
"זה נשמע אבסורד, אבל כשראיתי לפני כמה ימים שנתניהו לא עונה תשובה כשנשאל על זה, הבנתי את החשש הגדול".
כשאותם 30 מנדטים פלוס מינוס תומכים בנתניהו לפני ואחרי עניין כתב החשדות, הגילויים בפרשת הצוללות וחציית הקווים האדומים בקמפיין - אולי הבוחר לא מאמין או מחשיב את זה ולא אכפת לו מחוק צרפתי - הוא רוצה את נתניהו.
"אם אדם עשה פשעים אפשר להביא את השאלה לדעת הקהל ולא לבית המשפט? לא להביא אותו לדין זו דמוקרטיה? אין קשר. העם יבחר את הכנסת".
למי תצביע? 
"אינני יודע. מהטעמים שהזכרתי את חלקם ומההתקפות וההרס השיטתי של מערכת המשפט צריך לעצור את זה והדרך היחידה היא להצביע לאלטרנטיבה שהיא רשימת כחול לבן. אני מכיר את רוב ראשיה וניסיונם. הם ראויים להצבעה. זה חשוב מאוד ואין דרך אחרת לשנות את הדרך בה מתנהלת המדינה. בעבר לא הייתה מחלוקת בין הליכוד והעבודה על בתי המשפט ושלטון החוק".

אותה רשימה של גנץ ולפיד מתקשה להגיד בצורה ברורה את הדברים שלך חשוב שיאמרו, פעם אומרת 'נתקן את חוק הלאום' ופעם 'נתקן אבל אולי לא בחוק הלאום'. למה חשוב לבחור בהם?
"אני צריך לבחור בין אלטרנטיבות. לו הייתי עומד שם הייתי אומר דברים חדים בנושא. אתה רואה את ההרס השיטתי ואתה תוהה למה אנשים יכבדו את השוטר שבא מולם. אם הוא שמאלני, אם הוא בוגד. זה מה שראש הממשלה משדר. אין לי טענה אל ראש הממשלה בעניין עצמו. אני לא אקבע אם ראש הממשלה אשם. אי אפשר לדרוש חזקת חפות וגם למנוע את החקירה. המלחמה היא על הערכים וקבלת ההחלטות".