עיתונאי ערוץ 13, רביב דרוקר, אמר הבוקר (שישי) ב-103FM כי על פי הסקרים אין תרחיש שכחול לבן תקים קואליציה לאחר הבחירות. בראיון לתוכניתו של ניסים משעל, דרוקר אמר כי הממשלה שתקום תכלול את מפלגות הימין של משה פייגלין, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, וכי היא תנסה לחוקק חוקים שיגנו על ראש הממשלה בנימין נתניהו מהעמדה לדין. בנוסף, תקף העיתונאי אנשי תקשורת המזוהים עם הימין אותם כינה "תועמלנים". 

גם ע"פ הסקר שאנחנו מפרסמים היום וגם ע"פ הסקרים שאני רואה, נתניהו בדרך לכהונה חמישית למרות כל החשיפות, למרות הצוללות למרות כתבי החדשות. איך אתה מסביר את זה?
"קודם כל זו אכן מציאות מדכדכת אין ספק. אני חושב שיש ציבור רחב שחלקו לא כ"כ קשוב לכל החדשות האלה, חלקו נורא מזלזל בהן, ואת רובו נתניהו הצליח לשכנע שהאויב יותר חמור ויותר קשה והאויב זה האליטות, התקשורת, בית המשפט, הפרקליטות. זה אנשים שמאוד לא מתרגשים מכל החשיפות האלה כי הם מרגישים שהכל קטן לעומת הדברים הגדולים שמביא להם נתניהו שזה פגיעה באליטות. אבל אחרי הניצחון הזה ביבי יכול להגיד לעצמו 'תראו, אני ניצחתי למרות התקשורת שהייתה נגדי, למרות המאמרים, למרות התחקירים של דרוקר. אני מחצתי את כולם'". 
 
"הוא ללא ספק יגיד את זה.  בניגוד ל-2015 שהיה בזה יותר מגרעין של אמת, הפעם - בגלל מה שהוא עשה לתקשורת, קשה להגיד 'התקשורת הייתה נגדי' כי עכשיו יש חלקים גדולים בתקשורת שהם ימין. אני חושב שרוב אותם חלקים לא יכולים להיות גאים בצורה בה הם סיקרו את מערכת הבחירות הזאת. זאת אומרת - אם כל המטרה הנכונה של הכנסת אנשים בעלי דעות ימניות לתקשורת נגמרה בזה שהם עשו תעמולה בוטה רוב הקמפיין, ורובם לא תפקדו בכלל כעיתונאים".
 

מה הפירוש? תסביר לי.
"אתה יודע, כופים אדם כמו יעקב ברדוגו שהקשר שלו לעיתונאי זה כמו הקשר שלך לריקוד בלט, וכל מה שהוא עושה זה תעמולה בוטה לטובת נתניהו ונגד גנץ. הוא לא מתפקד שנייה אחת כעיתונאי או כפרשן, ולוקחים אנשים כמו אראל סג"ל וריקלין ומפזרים אותם לאורכה ולרוחבה".
 


כלומר גויסו עיתונאים מהימין.
"לא חושב שעיתונאים. שמו כמה תועמלנים בעמדות מאוד משפיעות ובכירות בתקשורת הישראלית בשם האיזון המוצדק - חייב להיות להם ייצוג ושיקוף ולא יכול להיות שהתקשורת תיטה לכיוון אחד, אבל במקום שהם יעשו עיתונות שגם מושפעת מעמדותיהן הפוליטיות, הם עשו רק פוליטיקה. נתניהו את זה הוא בטח יגיד, אבל אני חושב שבזה יש הרבה פחות אמת. יש ערוץ 20, ישראל היום ועוד אינסוף משבצות שהן לחלוטין תעמולה בוטה לטובת נתניהו שבכלל לא הסתכלה על זה במשקפיים עיתונאיות, אז בזה יש הרבה פחות אמת. אין ספק שתהיה ממשלת ימין עם פייגלין, סמוטריץ', בן גביר".

ע"פ מה שקראתי אמרת שזה מפחיד אותך מאוד. למה אבל? זה רצון הבוחר.
"רצון הבוחר במקרה הזה מפחיד".
 

מה מפחיד אותך?
"אתה מדבר עם מישהו שלא היה שותף כל השנים האלה לארדואניזציה והפוטיניזציה של ההשוואות לישראל. אני לא חושב שאנחנו לא פה ולא פה. כל מה שעשו הבנטים והשקדים לא אהבתי את רוב הדברים, אבל זה לא היה דברים משמעותיים ותשתיתיים. עכשיו זה הדבר האמיתי. יריב לוין, סמוטריץ', פייגלין זה הדבר האמיתי. זה אנשים שבאמת יכולים לבטל את הוועדה לבחירת שופטים, הם באמת יכולים לעשות שימוע לשופטים בכנסת - דבר שבנסיבות מסוימות היה יכול להיות מוצדק אלמלא זה היה בא מהסיבות הכי לא נכונות בעולם. זה אנשים שבאמת יכולים ביום אחד לסגור את את התאגיד ולנסות להשפיע על כלי התקשורת ולחוקק חוקים שיפריעו לכל ארגוני זכויות האדם לעבוד. זה הדבר האמיתי". 

בריאיון לרשת ב' אמר נתניהו, שהוא לא התחייב שלא יפעל למנוע את העמדתו לדין באמצעות חקיקה. אתה מאמין שאנשיו ימצאו סוג של חסינות שימנע ממנו לעמוד לדין? 
"אני משוכנע ב-100 אחוז שזו מטרה מספר אחת של כל המשא ומתן הקואליציוני שלא יהיה. למצוא את הדרך שהוא מקבל הגנה מהעמדה לדין פלילי. כל הדברים האחרים הרבה פחות משנים. כנס לאורו - זו הזדמנות האחרונה שלו להיחלץ מתסריט שסופו כלא. מה אתה היית עושה? נאבק על תפקיד שר המשפטים?". 
 
משה פייגלין. צילום: מרק ישראל סלם
משה פייגלין. צילום: מרק ישראל סלם

 
כלומר מה שאתה אומר זה שבהסכם הקואליציוני הוא יכניס סעיף שמחייב אותם לתמוך בזה?
"כן, אבל זה מאוד לא פשוט. קודם כל הופתעתי לגלות משיחות עם כמה ראשי קואליציה ומהאזנה להתבטאויותיהם הפומביות שרובם ככולם - אולי חוץ מכחלון, תומכים בזה בסופו של דבר. אין להם בעיה עם זה, הם מוכנים לתמוך בו. השאלה היא רק איך עושים זאת, אבל זה מאוד לא פשוט. חוק כזה זה יותר מדי בוטה. זה יותר מדי מעל המקפצה ויכול להיות שבית המשפט יפסול את זה".

"זה חוק פרסונלי בעיצומם של הליכים פליליים וזה קשה", אמר דרוקר. "יש דברים יותר קלים לעשות דרך חוק החסינות וכל מיני, אבל אז נורא קשה להתחייב מראש. וזאת הבעיה שלו. מה שווה ההתחייבות של בנט מראש שביום שהיועמ"ש יציג לוועדת הכנסת את כתב האישום - בנט מתחייב להתנגד להסרת החסינות? הרי אתה לא יכול להתחייב היום למרות שיקרה אולי עוד שנה, ואתה לא יודע את התשתית העובדתית בכלל. אז מה שווה ההתחייבות שלך?".
 
כלומר אתה משוכנע ב-100 אחוז שזו המטרה שלו למצוא את הדרך לברוח מהעמדה לדין באמצעות חקיקה חדשה?
"באמצעות סוג של הסדר חוקי ותמיכה של סיעות הקואליציה אני משוכנע במאה אחוז. אני משוכנע במאה אחוז גם שהוא יהיה מוכן למכור נכסים מאוד רבי ערך במשא ומתן הקואליציוני כדי לקבל את הדבר הזה". 
 
אני רוצה לדבר איתך על כחול לבן. אני לא רואה איך הם יכולים להרכיב קואליציה.
"אין כמעט דרך שהם מרכיבים קואליציה. אין סקר כרגע שעל פיו כחול לבן מרכיבים קואליציה. אין דבר כזה. אלא אם פייגלין שהוא נע בין 8-6 מנדטים מחליט ללכת לגנץ. ובריאיון שהיה פה לפני שבוע הוא לא דחה את זה. אומר אני מוציא מכרז. מי שייתן לי מה שאני רוצה אלך איתו. אין לי רגשות".
 
"תראה אלא אם כן פייגלין עבר השתלת אישיות – משה פייגלין שאנחנו מכירים פשוט מרמה את כולנו בעיניים. אין דבר כזה. פייגלין יותר ימני מסמוטריץ' וגם בוחריו רובם. נכון שהצליח להשלות מספר מסוים של שוטים - מנדט וחצי כנראה,  מהצד השני של המפה הפוליטית ולכן ממשיך באחיזת העיניים, אבל הוא ימין-ימין. הדרך היחידה שגנץ יכול להתקרב לעמדה הזאת של להרכיב ממשלה, הסקרים הכי חיוביים נותנים לגוש שלו 58, אם באיזה יום טוב כזה של בחירות הוא מגיע ל-61 אז אין לביבי רוב להקמת ממשלה ואז זה משחק חדש לחלוטין וגנץ לגמרי במשחק", סיכם דרוקר.