מאות אלפי אנשי שמאל הצביעו אתמול לכחול לבן ולא למפלגת העבודה מתוך מחשבה שכך יוכלו להחליף את שלטון נתניהו. בסופו של דבר זה לא צלח, והתמיכה בכחול לבן באה על חשבון השמאל, אבל לא פגעה בימין. חיים רמון, לשעבר בכיר במפלגת העבודה, הסביר הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וינון נגל ב-103FM, מדוע נתניהו נותר בסופו של דבר בשלטון. 



"פוליטיקה זה דבר מורכב ומסובך. אני נמצא כעת בצפון תל אביב ואתמול נהרו כאן אלפי אסטרטגים לקלפי. כמה אפשר להיות לא רציניים שלא לומר מטומטמים. צריך להצביע מהבטן ומהלב. כעת הצביעו למפלגה שחלקים גדולים ממנה רחוקים מההשקפה הפוליטית. אם מרצ ומפלגת העבודה היו יחד 25 מנדטים וכחול לבן היו פחות זה היה משנה לדרך השיקום של המערכת".



אתה כל הזמן מדבר על הדרך והאידאולוגיה של השמאל. זה לא משנה את העובדה שגוש השמאל בישראל הוא קטן יותר. הדרך שלכם הפסידה. אנשים לא רוצים להקים את עזה ביהודה ושומרון אלא רוצים מדינה לאומית ושמרנית.


"מדינה לאומית זו מדינת היהודים. מדינה דו לאומית היא לא מדינה יהודית. מי שחושב שיכול לשלוט לנצח על 2.5 מיליון אזרחים מבלי לתת להם זכויות הוא חי בסרט. אתה טוען שאין קונים אך אני טוען שסגרו את החנות ואין מוכרים. משנת 2013 עשו את אותו הדבר, היו נגד נתניהו ולא מכרו כלום נגד דרכו של נתניהו. בגין נלחם על דרכו שנים ובסוף ניצח. ביבי בקולו אמר שהוא מפריד בין עזה לגדה ונותן כסף לחמאס כדי שלא תהיה כאן מדינה פלסטינית וכך יוכל לספח את הגדה. אם הייתי גנץ הייתי יורד לדרום ומסביר לאנשים כיצד הוא יחסל את חמאס וכיצד ישים קץ לסבלם".



הולכים לסיפוח כעת, לריבונות על היישובים. יש גם את תוכנית המאה של טראמפ
"זו לא תוכנית המאה, זה בלוף המאה".



אם ביבי יביא מחר תוכנית שלום – זה יעבור בציבור.
"ביבי אדם חכם ולכן טוען שלא צריך לעשות את זה מעל המקפצה ושאפשר לעשות את זה בתוך הבריכה עם מינימום נזק בינלאומי. ביבי הכפיל את מספר המתנחלים מעבר לגושים והוא עשה זאת בשקט".



אתה חושב שנתניהו מסוגל לנהל משפט תוך כדי כהונה?
"אם הוא לא יועמד לדין על שוחד הוא ינסה להימנע ממשפט ויבקש שתחול עליו חסינות מבלי לשנות שום חוק".



להערכתך הממשלה הזו תשרוד?
"לא יודע אם ביבי ישרוד אך הליכוד תשרוד. גם אם ביבי יסיים את תפקידו אחרי שנתיים הליכוד יבחר מישהו אחר ואז כחול לבן יוכלו להצטרף".