לאחר מינוי ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים, התפארו במפלגת הליכוד כי מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שחבר קהילת הלהט״ב יהיה חבר בכיר בממשלת ישראל. אלא שבמפלגת יהדות התורה לא התלהבו מהודעה זו, וכעת גורם בכיר במפלגה ששוחח עם "מעריב אונליין" מדגיש כי "כל עוד המינוי של אוחנה זמני, זה בסדר".

"אנחנו לא ניתן שהמינוי הזה יהפוך לקבוע בממשלה הבאה במקרה והליכוד שוב ינצח", אמר עוד הגורם במפלגה. "יש נושאים רבים כמו נישואים, הכרה בהורות, פונדקאות ועוד שמגיעים בסוף למשרד המשפטים ולשולחן שלו, ואין אפשרות שהוא יוכל להיות שם כדי לקבל את ההחלטות בנושא".
לצד דברים אלו, הדגיש הבכיר כי "אין לנו שום דבר אישי נגד אוחנה, הוא עבד יפה בוועדות והכל בסדר. אבל העובדה שהוא חבר בקהילה לא תאפשר לו לדחות דרישות שונות ואנחנו לזה לא נסכים. לא יהיה"
 
כזכור, ראש הממשלה החליט אמש למנות את אוחנה לתפקיד, זאת לאחר פיטוריה של איילת שקד. בליכוד אמרו לאחר ההחלטה: "מינוי ח״כ אוחנה למשפטים - הלכה ״מדינת ההלכה״. עוד ציינו כי בקרוב ימונו שרים מאיחוד מפלגות הימין. 

אוחנה כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי זו זכות לשרת את המדינה בתפקיד. ״כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (מה בא קודם? הכל בא יחד), כמי שבעברו אלפי שעות בית משפט החל מהתמחותי בפרקליטות ועבור דרך תפקידי כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לראש הממשלה על האמון העצום שבמינוי, ותודה למברכים, החברים והתומכים היקרים. ריגשתם אותי כולכם". 

"כל פעולה של נתניהו היא מניפולציית בחירות"

ח"כ עודד פורר, ראש צוות המו"מ הקואליציוני של ישראל ביתנו, אמר בתגובה : "כעת ברור לכולם שכל פעולה של נתניהו היא מניפולציית בחירות במטרה להסתיר את האמת וכך צריך להתייחס לזה. כך הסתבר עם גודל הגירעון שהוסתר לפני הבחירות הקודמות, כך גם עם דחיית הקיצוץ בפנסיות (דחייה ולא ביטול), רק כדי לצלוח את הבחירות  וכעת, הדברים שפורסמו מפי בכיר ביהדות התורה במעריב, מוכיחים את מה שאמרנו לאורך כל הדרך - נתניהו נכנע לכל דרישות החרדים והחרד"לים ומוביל את ישראל להיות מדינת הלכה".

"לפי הפרסום, המינוי הזמני בוצע בשל נטיותיו המיניות של המועמד, והמינוי  הקבוע ייפסל בדיוק מאותה הסיבה. זה נראה כמו אבדן עשתונות של השלטון והמשך ישיר של נתניהו שנכנע לתכתיבים של המפלגות החרדיות תוך שהוא כבר מכפיף את מינויי השרים לתכתיבים הלכתיים. זה התהליך שישראל ביתנו מנעה ותמנע כדי להחזיר את מדינת ישראל למסלול של מדינה יהודית ולא של מדינת הלכה של כפייה דתית", הוסיף פורר.

אורי קידר, מנכ״ל ישראל חופשית, אמר: "עבר רק יום אחד מאז מינוי אמיר אוחנה לשר המשפטים ונחשף הדיל האמיתי של מפלגת הליכוד עם המפלגות הדתיות. מפלגת הליכוד עושה שימוש ציני במינוי אוחנה רק במטרה להעביר קולות מנדטים לליכוד. מינוי אוחנה עשוי היה להיות בשורה ומרגשת ומשמחת לפתיחת חודש הגאווה, אבל לצערנו אנחנו מגלים שוב ושוב שהכל חלק ממהלך ציני ומביש שכל מטרתו פוליטיקה קטנה של הגנה על שותפיו הפוליטיים של נתניהו".

"פעם נוספת אנו רואים שהליכוד והמפלגות הדתיות עסוקות בלשמור על השלטון ולא לדאוג לכלל אזרחי ישראל, מי שחשב שהמינוי של אוחנה לשר המשפטים יהיה בשורה גילה היום מינוי לצורך קמפיין הליכוד בבחירות", הוסיף קידר.