ב"חדשות 13" דווח הערב (חמישי) כי נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה המעורב בניהול המשא ומתן הקואליציוני הציע לשרת המשפטים לשעבר איילת שקד עסקה, לפיה היא תנסה לשכנע את יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן להצטרף לממשלה, ואם תצליח - תמונה לשרה. על פי הדיווח, שקד לא הצליחה לשכנע את ליברמן להצטרף לממשלת נתניהו.



על פי הדיווח, מפלגת הליכוד הכחישה כי הוצעה לשקד עסקה שכזו. שקד אף היא מכחישה שקיבלה את ההצעה כאמור אך הודתה כי ניסתה לגשר בין ליברמן לליכוד, ללא הצלחה. 



כזכור, למרות הווטו של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, במפלגת השלטון טרם סתמו את הגולל על הבאתה של שרת המשפטים היוצאת איילת שקד לליכוד. ח"כ מיקי זוהר הבהיר ביום שלישי כי הסיפור עדיין לא נגמר. "שקד היא חזקה מבחינה אלקטורלית וזו הייתה שאיפה מבחינתי לחזק את הליכוד", אמר חבר הכנסת המקורב לרה"מ בגל"צ, "צירופה של שקד עדיין על הפרק. הסיפור עוד לא נגמר ואי אפשר לפסול זאת על הסף. עוד לא ירד מסדר היום. אני חושב שכדאי להתאזר בסבלנות ולהמתין. אני סבור שעניין איילת שקד טרם ירד מהשולחן והוא עדיין אופציה מבחינת הליכוד וקיים סיכוי מסוים שהיא תהיה לבסוף במפלגה".



אביגדור ליברמן. קרדיט: תומר נויברג, פלאש 90



כזכור, ביום ראשון דווח ב"חדשות 13" כי הניסיונות בקרב בכירים בליכוד לנסות ולשריין לשקד מקום ברשימה נתקלו בהתנגדותה של רעיית ראש הממשלה. לפי הדיווח, בפגישה של בכירים בליכוד עם נתניהו היא אמרה: “איילת שקד לא תהיה בליכוד. נקודה”. תגובת הליכוד לדיווח: “לא היו דברים מעולם”.



מלבד זוהר, ישנם חברי כנסת ושרים נוספים בליכוד הפועלים מאחורי הקלעים לשריונה של שקד ברשימה לכנסת, הם חוששים להתבטא בפומבי שמא הדבר יכול לפגוע בסיכוייהם להתמנות לתפקידים בכירים על ידי נתניהו. "אני חושב שזה חשוב, הליכוד היא מפלגה דמוקרטית וטוב שיש בה דעות שונות לגבי אנשים שונים", אומר גורם בכיר במפלגה ולמעשה ציין את העובדה כי בשנים האחרונות לא קמו קולות נגד החלטות נתניהו בתוך המפלגה. מי שהביע גם הוא תמיכה בצירוף שקד היה השר זאב אלקין שאמר לפני ישיבת הממשלה ביום ראשון "החלטנו על תמונת מצב של הרשימה הקיימת צריך לבדוק האם מבחינה משפטית יש אפשרות למשהו אחר. בוודאי שלכל פוליטיקאי בעל עמדות ימניות יש מקום בליכוד' ראינו מה קורה כשיש מפלגות קטנות".



אופציה נוספת העומדת בפני שקד, ואינה נתפסת כבלתי אפשרית, היא פרישה לזמן מה מהחיים הפוליטיים. "זה תלוי גם בדעתו של בעלה אופיר", אומרים גורמים במפלגה, "כמו כל בני זוג היא מעריכה מאוד את דעתו של אופיר וזה אכן יכול להיות שיקול. העובדה שהוא מחוץ למערכת הפוליטית נותנת לה פרספקטיבה על הנעשה". הגורם גילה כי "גם במקרה של הקמת הימין החדש, הדברים בסוף נחתכו בין גילת בנט לאופיר שקד, הם ישבו, נפגשו והצליחו לשכנע את בני הזוג שלהם לחבור ביחד".