הבחירות הקרובות העניקו הזדמנות שנייה לפוליטיקאים ומפלגות שלא הצליחו לעמוד ביעדים במערכה הקודמת, וככל שעוברים הימים עולים יותר ויותר דיווחים על אפשרות של חיבורים במחנות הימין והשמאל במטרה לרענן את השורות. בהקשר זה, מעניינים במיוחד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ושר החינוך לשעבר נפתלי בנט, שכישלונם במערכת הבחירות האחרונה היה המפתיע ביותר - וכעת לא ברור האם ירוצו יחד פעם נוספת.



הערב (ראשון) מדווחים חדשות "כאן 11" כי שקד העבירה ביקורת על שותפה הפוליטי בשיחה סגורות עם פעילי "הימין החדש", בה טענה כי המפלגה הייתה צריכה "ללכת בראש אחד", ולא בהנהגה דו-ראשית.



"הציבור לא הבין מה זה הנהגה משותפת", אמרה שקד בשיחה, והוסיפה גם כי "הקמפיין לא היה טוב והנושאים לא היו נכונים". על פי הדיווח, שקד דיברה בשיחה גם על כך שמפלגת "הימין החדש" הייתה צריכה לעשות "קמפיין גוועאלד" ביום האחרון של הבחירות, כפי שעשו שאר מפלגות הימין.



שקד בכנס הג'רוזלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם



שקד הגיבה לדיווח וטענה כי הוא מעוות את הדברים שאמרה במהלך דיון הפקת לקחים, וכי מדובר בניסיון לסכסך בינה לבין בנט.



מוקדם יותר היום, התייחסה שקד בכנס הג'רוזלם פוסט לעתידה הפוליטי עם בנט ואמרה כי היא לא שוללת ריצה משותפת עמו גם בבחירות הקרובות. "אנו שותפים אידיאולוגיים ועשינו מהפכה בפוליטיקה הישראלית", אמרה, והוסיפה כי "כשנכנסנו לכנסת היה ידוע שמדינה פלסטינית תקום, והיום מדברים על סיפוח".