אהוד ברק חזר לפוליטיקה הישראלית עם מפלגה חדשה ללא שם, אבל שם אחד שכן יש במפלגה הוא אלוף במיל' יאיר גולן, שמצטרף לפוליטיקה הישראלית וככל הנראה ימוקם במקום השני ברשימה המתגבשת. "יהיה שם מעורר השראה", אמר גולן בראיון לכאן ב', "הכל נעשה בחופזה בגלל שיש מערכת בחירות שנייה תוך כמה חודשים. רצינו לצאת הכי מוקדם שאפשר. אין הרבה ימים וצריך להיות על המגרש הכי מוקדם שאפשר".




גולן בחר לצאת נגד הביטוי - 'שמאלן' וטען כי צריך להשתמש במילה שמאלי."שמאלן זה ביטוי עם קונוטציה שלילית. אנחנו נראה לכל עם ישראל שמאל נחוש ותקיף עם חזון ברור. אני שמאל אבל לא שמאלן. כפי שהיה תמיד לפני שהפך למטבע לשון בעל קונוטציה שלילית. בבתי הקרובות קבורים חיילים שבאו מהצד השמאלי וכולם אנשים ראויים".
 
על הצורך בהקמת מפלגה חדשה בגוש השמאל-מרכז, אמר גולן כי "אני חושב שבגוש מרכז שמאל חסר ציר מרכזי לחיבורים עתידיים. אנחנו בעד חיבורים ונשאף למסד חיבורים. במהלך השבועות האחרונים הייתי מחוזר אבל אני חושב שמה שבנינו זה הדבר הנכון. זה לא פירוד בגוש אלא הוספת אלמנט חשוב וחושב שכך נצליח להרחיב את הגוש. אם הייתי חושב שהוא מזיק לא הייתי יוצא למהלך הזה. ראיתם אתמול את אהוד עם כל הלהט ולצד זה חזון מגובש". 

"אנחנו מתמודדים כדי לעשות הכי טוב שאפשר ומקווה שגם נראה את אהוד ברק כראש ממשלה", הוסיף, "אני חושב שהוא המתאים ביותר מבין המתמודדים בבחירות הקרובות. בני גנץ הוא חברי ורעי ושותף לדרך, אבל אני חושב שאהוד עם ההבנה והגיל שהשביח אותו הוא האיש הנכון. בגלריה הנוכחית אהוד הוא האיש הראוי ביותר. צריך חזון ודיבור אמיץ, לשים את הדברים על השולחן ולומר את מה שצריך לומר. דברים כנים ואמיתיים ויבחר כל אחד על פי עמדותיו, לא כולם צריכים לחשוב אותו דבר. אני חושב שהציבור כמה לאמת ולאומץ לב". 
 


גולן התייחס לסכסוך עם הפלסטינים והדיבורים מצד שגריר ארה"ב בישראל על כך שלישראל יש זכות לספח יישובים. "לי אין בעיה עם סיפוח יישובים שככל הנראה בכל מקרה יהיו חלק של מדינת ישראל אבל אני חושב שלא מתחילים בסיפוח אלא במשא ומתן. אסור את הדברים האלה להשאיר ללא טיפול. השאלה המרכזית העומדת היא האם אנחנו בעד סיפוח או הפרדה - אנחנו בעד הפרדה. צריך להיכנס לתהליך של הפרדה בין האוכלוסייה הפלסטינית לישראלית. אני חושב שחזון שתי המדינות הוא הקיצוני בנוגע להפרדה. צריך להחליט מה ניתן לעשות באופן חד צדדי מחר בבוקר".

לגבי הנאום המפורסם אותו נשא במהלך שירותו הצבאי וזכה לכינוי 'נאום התהליכים', אמר גולן כי "אני חושב שמה שאמרתי נכון לחלוטין וההוכחה היא שלוש השנים האחרונות. אני לא השוויתי למה שקרה בגרמניה אמרתי שיש משהו שאני מקשר היסטורית. בוא נרד מהעניין הזה ובוא נתקדם קדימה".