המפלגה בראשותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק השיקה הערב את שמה - "ישראל דמוקרטית". כזכור לפני שבוע וחצי הודיע ברק על הקמת המפלגה שתכלול גם את סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, פרופ' יפעת ביטון ונכדתו של יצחק רבין, נעה רוטמן. עוד בין המצטרפים למפלגתו של ברק: קובי ריכטר, יאיר (יאיא) פינק ושגית פרץ דרעי,

ברק מסר הערב: "מדינת ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. רגע לפני שאנחנו מוותרים על מי ומה שאנחנו. זה איום אסטרטגי לא פחות גדול מהאיום האיראני. הבחירה של כל אחת ואחד מאיתנו היא בין מדינת ישראל למדינת נתניהו. עכשיו זה הזמן להחזיר את התקווה והאומץ לישראל, להתאחד ולהחזיר את ישראל לפסים. אנחנו ישראל דמוקרטית".

בתוך כך, יו"ר העבודה הנבחר עמיר פרץ נשאל הערב בתוכנית המטה המרכזי בערוץ 13 על איחוד אפשרי עם מפלגתו של ברק וענה כי "אני מעריך ומכבד את אהוד ברק, לאחר שנים שלא דיברנו ניקינו שולחן, היום מבחינתי משקעים זאת לא תוכנית עבודה.  אם זה איחוד שיוסיף מהימין מבורך, זה מה שייקבע".


כזכור, סקר שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM ופורסם אתמול העלה כי אילו היו הבחירות לכנסת ה־22 מתקיימות היום, מפלגה מאוחדת של העבודה בראשות עמיר פרץ יחד עם המפלגה של אהוד ברק הייתה מקבלת 14 מנדטים. 
 
לפי ממצאי הסקר, אם ירוצו המפלגות בנפרד, העבודה תקבל 6 מנדטים, ואילו מפלגת ברק - 4. במקרה זה כך תיראה חלוקת יתר המנדטים: הליכוד - 32, כחול לבן - 30, הרשימה המשותפת - 11, ישראל ביתנו - 8, יהדות התורה - 8, ש"ס - 7, איחוד מפלגות הימין - 6, הימין החדש (בראשות בנט) - 4, מרצ - 4. בחלוקה לגושים: גוש הימין - 57, המרכז־שמאל - 55, ליברמן - 8.
 
מקרה של איחוד בין ברק לעבודה, המפלגה המאוחדת תקבל 14 מנדטים, והנפגעות העיקריות הן כחול לבן שתאבד 3 מנדטים, ומרצ - המתנדנדת סביב אחוז החסימה. הסקר נערך על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית בקרב מדגם מייצג של 700 נשאלים.